ایجاد مزیت برای توسعه مبتنی بر علم و فناوری مهمترین ماموریت منطقه ویژه علم و فناوری

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه یزد با اشاره به آغاز به کار منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد گفت: ایجاد مزیت برای توسعه مبتنی بر علم و فناوری مهمترین ماموریت منطقه ویژه علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح اولیا، رئیس دانشگاه یزد امروز (23 فروردین) در نشست تاسیس اولین منطقه ویزه علم و فناوری کشور در یزد گفت: ما در یزد مدل بومی منطقه ویژه درون زا بوده است و علی رغم مطالعات ملی، ما در استان شاهد فعالیت نخبگان استانی در این زمینه بوده ایم.

 

وی افزود: منطقه ویژه علم و فناوری نهاد توسعه ای است که صرفا در حوزه های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی نیست بلکه تمامی نهادهای استان درگیر آن خواهند بود و سازمان های دولتی و بخش خصوصی نیز باید احساس توسعه استان و حضور در این بخش را داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد:منطقه ویژه طبیعتا نگاه ویژه به علم و فناوری دارد و وظیفه اش ایجاد مزیت برای توسعه مبتنی بر علم و فناوری است و این احساس نیاز در حوزه های مختلف زیرساخت ها، نیروی انسانی وجود دارد.

 

اولیاتصریح کرد:ما این منطقه ویژه را به نحوی متولی سیستم توسعه مبتنی بر علم و فناوری میدانیم که در این ادامه راه شاید مهمترین رسالت این بخش سرمایه گذاری در جهت علم و فناوری است که از طریق زیر ساخت های علم و فناوری و حمایت از سرمایه گذاری های مبتنی بر توسعه علم و فناوری است.

 

 

وی ادامه داد: کلید موفقیت آن دغدغه در زمینه توسعه علم و فناوری است و در حوزه هایی که ما نیازمند بخش فراسازمانی هستیم این منطقه ویژه باید وارد شود و با حمایت به این زیر ساخت ها کمک کند و از طرف دیگر نیز حامی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری باشد.

 

رئیس دانشگاه یزد گفت: ما سه معیار را در دستور کار خود قرار داده ایم که ایجاد زیرساخت های توسعه مبتنی بر علم و فناوری، نقش فرابخشی این منطقه ویژه، سودآوری این سازمان به عنوان این معیارها است که ما در این منطقه ویژه به دنبال آن هستیم.

 

 

کد خبر 621528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha