ایجاد آمایش سرزمینی در استان یزد، مهمترین هدف ما در راستای توسعه استان

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ریزی در جهت استفاده از منابع در استان گفت: ایجاد آمایش سرزمینی در استان یزد، مهمترین هدف ما در راستای توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی امروز (8 تیر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما در سال گذشته 14 جلسه مجمع نمایندگان در سطح استان داشتیم که در سال اول هدف آن ارتباط متقابل نمایندگان و مسئولان دستگاه های اجرایی استان بود که سفر استانی رئیس جمهور نیز در این نشست ها پیگیری شد.

 

وی افزود: سیاست ما در سال دوم مجمع نمایندگان نیز حضور نمایندگان و وزرا در استان و پیگیری درخواست ها است که تعداد بیشتری از وزرا در یزد حضور خواهند داشت.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه های ما در سال 96 به نحوی است که از دفتر اجرایی جدا باشیم و در دبیرخانه این امر را پیگیری کنیم و بر این اساس نیز مهمترین موضوعات استان شامل آب ، محیط زیست، تولید و اشتغال، توسعه گردشگری، فرهنگی و اجتماعی، اجماع و انسجام در استان است که سعی داریم تا آنها را پیگیری کنیم.

 

موسوی ادامه داد: با توجه به این که استان یزد به عنوان استانهای اول در زمینه معدنی و صنعتی است که به عنوان نمونه 60 درصد کاشی های کشور در یزد تولید می شود، ما سعی کردیم تا در آمایش به نحوی برای دورنمای استان یزد برنامه ریزی کنیم.

 

وی گفت: در یکی از وظایف خوب ما در استان ایجاد طرح آمایش بود که در بخش های مختلف از کارشناسان استفاده شود و در این طرح نیز سعی می شود تا استفاده خردمندانه از منابع استان یزد داشته باشیم.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اصل را بر مبنای برنامه ریزی و اقدام بر اساس برنامه قرار داده ایم.

 

موسوی بیان کرد: آب مهمترین موضوع استان یزد است که در این زمینه ما سعی کردیم تا از تمامی افراد نظرات را دریافت کنیم و مردم، روحانیون، مسئولان استانی و نمایندگان را در این بخش دخیل کردیم که بیش از 31 جلسه در این زمینه داشتیم و کانون تفکری در دانشگاه یزد ایجاد کردیم.

 

وی افزود: ما کانون تفکری در زمینه آب ایجاد کردیم که بیش از هفت جلسه آن تشکیل شده است و از کارشناسان و مسئولان استانی و صاحب نظران برای آب استفاده کرده ایم که امیدواریم برنامه آمایش در این زمینه به صورت مدون در استان باشد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اداره ورزش و فوتبال یزد خاطرنشان کرد: ما توافق کردیم که تیم فولاد یزد بار دیگر در دسته دوم حضور پیدا کند و امیدواریم به سرانجام برسد.

 

موسوی بیان کرد: یکی از وظایف ما تبلور قابلیت های یزدی ها است که با توجه به اینکه بسیاری از مدیریت ها در کشور در دست یزدی ها است امیدواریم بتوانیم این را متبلور کنیم.

 

وی افزود: وضع ما در ورزش خوب است ولی میتوانیم در این بخش نیز بهتر باشیم و امیدواریم بتوانیم مشکل اساسی به عنوان مشکل مالی را در استان حل کنیم.

کد خبر 638550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha