مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز گلباران شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی مزار استاد شهریار با حضور مسؤولان فرهنگی آذربایجان شرقی مقبره الشعرای تبریز گلباران شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، مراسم بزرگداشت استاد بی بدیل سخن، استاد شهریار با حضور مقامات ادب دوست و فرهنگ پرور استان برگزار شد.
بنابر این گزارش، در مراسم گلباران کردن مقبره الشعرای تبریز که با حضور نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، خلیلی مدیر عامل سازمان شهرداری تبریز ،محمد پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برخی دیگر از مسئولان فرهنگی استان، شاعران و ادیبان و علاقمندان به استاد شهریار برگزار شد که با استقبال بی نظیر مردم مواجه بود و هریک از شاعران مدعو دلنوشته ها ی خود را قرائت کردند. 
همچنین به بهانه روز ملی شعر و ادب فارسی کارگاه خوشنویسی با حضور ٨٠ نفر از اساتید خوشنویسی، در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد. در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و یاد و نام استاد شهریار ،مقبره الشعرای تبریز میزبان برگزاری  کارگاه خوشنویسی شد.
این کارگاه به مناسبت روز ملی شعر و ادب و با حضور ٨٠ نفر از اساتید خوشنویسی با درجه های هنری فوق ممتاز، ممتاز و مدرسان و اعضای انجمن خوشنویسی در محوطه باز مقبرالشعرای تبریز برگزار شد.
مراسم یادبود استاد شهریار همزمان با سالروز وفات ایشان که به نام روز ملی شعرو ادب فارسی نامگذاری شده است در محل مقبره الشعرای تبریز برگزار شد. در این مراسم علاوه بر شعر خوانی، نمایش( حیدر بابایه سلام )با لباسهای محلی  قومیتهای مختلف اجرا شد. رونمایی از سه تابلو فرش اهدایی به مقبره الشعرای تبریز از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی بود.
گفتنی است، روز وفات استاد شهریار به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نام گذاری شده است و شاعران و ادیبان  دفن شده در مقبره الشعرای تبریز مصداق های این وجه تسمیه هستند.

کد خبر 656781

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha