پوستر جشنواره ترنم آسمانی در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: پوستر جشنواره ترنم آسمانی با حضور حجت معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با افتتاح سومین استودیوی تخصصی قرآنی در تبریز؛ پوستر جشنواره ترنم آسمانی با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، رونمایی شد.
بنابر این گزارش، این جشنواره در ٨ رشته برگزار می شود که بخش اجرای زنده شامل رشته های همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و مدیحه سرایی و همچنین ابتهال است؛ بخش تولیدات استودیویی نیز شامل رشته های تولیدات آکاپلا، تولیدات موسیقایی، تولیدات زبان های خارجی و تولیدات انشاد فردی است.
همچنین به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و دفاع از حریم ولایت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعین حرم، بخش ویژه این جشنواره با موضوع «شهدای مدافع حرم» برگزار می شود. مهلت ارسال آثار نیز تا ١٠ آبان ماه سال جاری اعلام شده است، بخش نهایی و اختتامیه دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی نیز در آذر ماه برگزار خواهد شد.
بنا بر اعلام معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ آثار ارسالی به جشنواره باید در مضامین و موضوعاتی همچون وحدت و انسجام امت اسلامی، پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، مدح و منقبت و سیره اهل بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ولایت، شهادت و ایثار، مهدویت و فرهنگ انتظار و ... باشد.   
گفتنی است، دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی» از سلسله جشنواره های هنری قرآنی «آیات» با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز برگزار می شود که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانند به پایگاه اینترنتی www.TarannomeAsemani.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 657101

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha