واکنش تند امام جمعه تبریز نسبت به بی‌حرمتی در مسجد کبود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: این‌که برخی گردشگران با کفش بر روی فرش‌های سجاده‌ای قدم بگذارند و بر روی منبر بروند و نهایت بی‌احترامی را به مسجد داشته باشند، جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز (12مهر) در جمع اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تبریز با اشاره به حرف و حدیث‌های اخیر پیش آمده درخصوص بی حرمتی نسبت به مسجد کبود تبریز اظهار داشت: با هرگونه بی‌حرمتی برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در فضای مجازی مشاهده کردیم یکسری از گردشگران خارجی با حضور بدون حجاب به مسجد و منبر توهین کرده‌اند، هیچ‌وقت این اجازه را به مسؤولان ذی‌ربط نخواهیم داد تا به منبر و مسجد توهین کنند، ما نهایت همکاری را برای رعایت مقررات میراث فرهنگی می‌کنیم ولی معنایش این نیست که اجازه بدهیم به نام میراث فرهنگی هر کاری دوست دارند انجام بدهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ما نهایت همراهی و همکاری را می‌کنیم و می‌گوییم مقررات میراث فرهنگی محترم بوده و همه باید رعایت کنند، اینکه مسجد کبود فیروزه جهان اسلام بوده و مقررات و نحوه نگهداری باید رعایت شود، کاملا درست است؛ اما این که با کفش بر روی فرش‌های سجاده‌ای قدم بگذارند و بر روی منبر بروند و نهایت بی‌احترامی را به منبر کنند، جایز نیست و ما ساکت نخواهیم ماند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: هیچ‌وقت اجازه توهین به منبر و مسجد را نخواهیم داد، این اولین هشدار به مسؤولان سازمان میراث فرهنگی بود که در صورت عدم رعایت مسائل از سوی مسؤولان ذی‌ربط به وظیفه خودمان عمل خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که برپایی تکایا و خیمه‌های عزاداری در جوار مساجد امری نامبارک در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهار داشت: تمامی مجالس و محافل عزاداری باید با محوریت مساجد و روحانیت انجام گیرد، یکی از موارد امر به‌ معروف حضور در مساجد و جذب جوانان برای مشارکت در برنامه های مسجدی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نباید مانع حضور کودکان در مسجد به بهانه شلوغی آنها در صحن این اماکن متبرکه شد، گفت: دشمنان از خالی شدن مساجد از کودکان، نوجوانان و جوانان خوشحال می‌شوند، چراکه ابتکار و خلاقیت در حضور جوانان مسجدی است.

کد خبر 659996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha