علیرغم توطئه های صهیونیزم، شاهد زیباترین عزاداری حسینی در باکو بودیم

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: با این که جریان‌های صهیونیستی چشم دیدن تدین مردم باکو را نداشته و اعلام کرده بودند که در روز تاسوعا جشن شراب برگزار خواهد شد، اما شاهد شکوه عزاداری‌های حسینی در باکو بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز(۱۴ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به عزاداری شیعیان جهان در دهه اول محرم اظهار داشت: همزمان با عزاداری ملت ایران؛ شاهد برپایی مجالس سوگواری متعددی در کشورهای مختلف منطقه‌ای و غربی بوده‌ایم.


وی با بیان اینکه امسال در جمهوری آذربایجان و باکو عزاداری شیعیان این کشور حماسه‌ای عظیم بود، خاطرنشان کرد: با اینکه جریان‌های صهیونیستی چشم دیدن این حرکت دینی را نداشته و حتی اعلام کرده بودند که در روز تاسوعا جشن شراب برگزار خواهد شد، اما شاهد زیباترین عزاداری حسینی در باکو بودیم.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که امسال در ماه محرم و همزمان با مجالس عزاداری حسینی، بازار باکو تعطیل شد و اهدای خون نیز از سوی شیعیان آذری صورت گرفت، گفت: علیرغم تلاش گسترده جریان‌های سکولار و وابسته به رژیم صهیونیستی در باکو، همه ساله شاهد گسترده‌تر عزاداری‌ها در این کشور هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب دکتر خدابخش به عنوان استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: استاندار جدید فردی مکتبی، ولایت‌مدار و متخصص است که امیدواریم به دور از شائبه سیاسی خادم مردم آذربایجان باشد، امروز مطالبه مردم در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی بسیار جدی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تنها با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود، بر ضرورت پیگیری اقدامات استاندار سابق تأکید کرد و گفت: رفع بیکاری جوانان که کار آسانی نیست، نیازمند همدلی مسؤولان و برطرف شدن موانع تولید و خروج از رکود اقتصادی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رئیس جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار بر اهمیت وحدت امت اسلامی در مقابله با استکبار جهانی تأکید کرده و با اشاره به خیانت برخی از حکام سرسپرده منطقه‌ای در حق مسلمانان عراق و سوریه؛ نسبت به همه‌پرسی در عراق واکنش نشان دادند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبر انقلاب همه‌پرسی در عراق را صراحتاً خیانت به منطقه و تهدیدی جدی قلمداد کردند، گفت: مقام معظم رهبری هدف از همه‌پرسی را ابتدا توطئه رژیم صهیونیستی و سپس آمریکا بیان کردند، چنانکه رژیم صهیونیستی به صراحت از این اقدام حمایت کرده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به آگاهی و هوشیاری سران کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان درخصوص همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: این دیدار نشان داد که رهبران سیاسی و رؤسای جمهور منطقه نسبت به نکته نظرات رهبر ملت ایران نگاه ویژه‌ای دارند.


وی با بیان این‌که همه‌پرسی در کردستان عراق با هدف ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه و همچنین اختلاف و نزاع میان کشورهای خاورمیانه برگزار شد، گفت: امروز سران کشور ترکیه پس از سیاست‌های غلط خود متوجه شده‌اند که پیش‌بینی‌ رهبر معظم انقلاب محقق شده است، از این رو سیاستی هم‌راستا با ایران اتخاذ کرده است.

 

کد خبر 660215

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha