برگزاری انتخابات شورای هیات مذهبی استان یزد در تمامی شهرستان های استان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: انتخابات شورای هیات مذهبی استان یزد پنجم آبان ماه در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز (27 مهر) درنشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی و حمایت و نظارت بر فعالیت  تشکل های مختلف این سازمان است.

 

وی افزود: یکی از این تشکل ها شورای هیات های مذهبی استان یزد است که با رای گیری این تشکل شکل گرفته است و اکنون مرحله پنجم از آن  در پنجم آبان ماه جاری با رای گیری ادامه فعالیت می دهد.

 

معاون فرهنگی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: هیات مذهبی از اقشار مختلف مردم و زن و با هدف ترویج فرهنگ قران و عترت و زنده نگه داشتن سنت عزاداری در طول سال انجام می شود.

 

حجت الاسلام کارگر گفت: سازمان تبلیغات السلامی برای استفاده از ظرفیت هیات مذهبی اقدام به تشکیل شورایی از هیات مذهبی کرده است و با رای گیری اعضای هیات رئیسه آن مشخص می شوند.

 

وی گفت: در سطح استان بر اساس هیات مذهبی ثابت در استان تعداد 1332 هیات داریم که بر اساس آیین نامه انتخاب هر شهرستانی که 20 تا 50 هیات دارد پنج نفر اصلی و یک نفر علی البدل و 51 تا 150 هیات تعداد  7 نفر اصلی و 2 علی البدل و 151 تا 500 هیات تعداد 9 اصلی و 3 علی البدل انتخاب می شوند.

 

معاون فرهنگی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: در روز پنجم آبان ماه در تمامی شهرستان ها انتخابات انجام می شود و امیدواریم حضور تمامی هیات های مذهبی دارای مجوز در این انتخابات شرکت کنند که این میتواند پشتوانه قوی برای هیات های مذهبی باشد.

 

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: انتخابات هیات مذهبی در سه سطح شهرستان، استان و کشور است که به مباحث مختلف در زمینه هیات مذهبی می پردازند.

 

وی گفت: صدور مجوز برای هیات های مذهبی و آشنایی و حمایت و هدایت از هیات مذهبی در راستای فرهنگ دینی و عاشورایی به عنوان اهداف این شورا است.

 

معاون فرهنگی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در استان یزد تعداد 10 شورا داریم و یک شورای استانی نیز انتخاب می شوند.

 

حجت الاسلام کارگر گفت: اردکان هفت نفر ، ابرکوه تعداد 9 نفر، بافق هفت نفر، بهاباد هشت نفر،  خاتم تعداد 15 نفر، مهریز تعداد 18 و میبد 19 و یزد نیز 26 نفر ثبت نام کرده اند.

 

وی گفت: از ساعت هشت صبح تا 12 روز پنجم آبان ماه در تمامی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها این انتخابات انجام می شود.

 

معاون فرهنگی  اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: سامانه طوبی برای تشکل های دینی ایجاد شده است که تمامی تشکل ها باید ثبت نام کنند و زمان تکمیل پرونده، کد دائم دریافت می کنند و بر این اساس می توانند اقدام به فعالیت کنند و کاندیدا نیز حتما باید در سامانه ثبت نام کرده باشند.

 

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: هیات بانوان دارای مجوز داریم که حق کاندیدا و رای گیری نیز دارند.

 

وی گفت: مدت شورا به مدت چهار سال است که برای پنجمین بار برای این امر انجام می شود.

کد خبر 663569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha