افزایش سرمایه در گردش حوزه فرهنگ و هنر مورد تأکید است

خبرگزاری شبستان: صالحی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تقویت بنگاه‌های مالی برای افزایش سرمایه در گردش حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در تالار اقبال آذر تبریز برگزار شد، با تأکید بر توجه به مسأله اقتصاد فرهنگ و هنر اظهار داشت: معیشت فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید از همان بخش تأمین شود.

وی با بیان این‌که بهبود فضای کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این راستا به دنبال استقرار حرفه ای نظام مالکیت فکری و استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از نگرش سطحی و حاشیه‌ای نسبت به فرهنگ در مباحث اقتصادی گفت: گردش مالی موجود در عرصه فرهنگ و هنر در سراسر جهان کمتر از حوزه اقتصاد و صنعت نیست؛ این بخش ظرفیت تولید اشتغال برای علاقه‌مندان خود را دارد.

صالحی ادامه داد: اگر بحث اشتغال و تولید مطرح است، باید نسبت به مقوله فرهنگ و هنر نیز نگاهی اقتصادی داشته باشیم، در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تقویت بنگاه‌های مالی برای افزایش سرمایه در گردش حوزه فرهنگ و هنر است.

وی توجه به زیرساحت های فرهنگی و هنری، شفاف سازی حوزه فرهنگ و هنر برای دسترسی آزاد به اطلاعات و آگاهی از جریان حمایت های صورت گرفته، انسجام بخشی میان دستگاه های فرهنگی و هوشمندسازی مدیریت فرهنگی را از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که هشت پروژه کاری برای دوره جدید فعالیت این وزارتخانه تعریف شده است، گفت: حمایت از تولید محتوای سالم و مفید از دیگر پروؤه های جامع و رویکرد اساسی دولت دوازدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صالحی تقویت ظرفیت های مردمی و گسترش سنت وقف و نذورات و خیرات در حوزه فرهنگ و هنر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر مردم را صاحب اصلی حوزه فرهنگ و هنر بدانیم، قطعا نتایج عمیقی حاصل خواهد شد.

وی تمرکززدایی از پایتخت را از جمله ممهم‌ترین مطالبات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سرارس کشور دانست و گفت: امروز در قالب تفاهم نامه ای که امروز با استانداری آذربایجان شرقی امضا شد؛ 15 میلیارد تومان برای احداث موزه هنرهای معاصر اختصاص یافت.

کد خبر 680519

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha