آذربایجان‌شرقی میزبان نخستین سفر استانی رییس دولت دوازدهم خواهد بود

خبرگزاری شبستان: رییس جمهور به همراه اعضای هیأت دولت در نخستین سفر استانی دور یازدهم ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و اظهار داشت: دکتر حسن روحانی، سه شنبه هفته آینده در سفری دو روزه و در نخستین سفر استانی دور یازدهم ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی سفر خواهد کرد.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف سفر رییس جمهور شرکت در مراسم افتتاحیه رسمی رویداد بین المللی »تبریز 2018» است، گفت: زمستان سال گذشته به دلیل شرایط خاص اقلیمی امکان برگزاری آیین افتتاحیه رسمی رویداد بین المللی را نداشتیم، به همین دلیل مراسم گشایش رسمی این رویداد مهم برای فصل بهار با لحاظ افزایش زیبایی‌های تبریز برنامه ریزی شد.

خدابخش با بیان اینکه تمام وعده‌های سفر قبلی رئیس جمهور به غیر از بزرگراه تبریز- مرند- بازرگان محقق شده است؛ تصریح کرد: این پروژه در ابتدا قرار بود با سرمایه‌گذاری طرف ترکیهای اجرایی شود اما سرمایه‌گذاری صورت نگرفت، البته با حضور ریاست محترم جمهوری در تبریز چند طرح عمرانی و خدماتی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نشستی با حضور دکتر واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری، در تهران و همچنین نشست امروز هیئت دولت موضوع سفر آقای روحانی به استان مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد؛ دکتر روحانی نیز در نشستی چند ساعته برای بررسی روند اجرای طرح های مهم آذربایجان شرقی حضور داشتند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این نشست دستاوردهای سفر نخست استانی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی در اردیبهشت 94 و نیز طرح های راه آهن میانه-تبریز، احیای دریاچه ارومیه و تبدیل تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی مرور شد.

وی ادامه داد: در این سفر میان استانداری و معاونت علمی ریاست جمهوری و تعدادی از وزارتخانه‌ها برای انتخاب تبریز به عنوان پایلوت دانش بنیان تفاهم نامه امضا خواهیم کرد؛ همچنین قرار است سه هزار میلیارد تومان در طرح 100 هزار تنی ذوب مس در مجتمع سونگون و شهرک صنایع پایین دستی مس توسط کنسرسیوم بانک‌ها سرمایه گذاری می‌شود.

خدابخش با اشاره به این‌که 2500 میلیارد تومان هم توسط کنسرسیوم دیگری برای اتوبان مرند-بازرگان تزریق مالی می شود، گفت: تسریع در اجرای خط دوم انتقال آب از زرینه رود به تبریز یکی از مطالبه های جدی مردم است که در سفر هیأت دولت پیگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی به ارزش 3 هزار میلیارد تومان و آغاز اجرای پروژه‌هایی جدید به ارزش 7 هزار میلیارد تومان، حضور در افتتاحیه رویداد بین المللی تبریز 2018 و دیدار با فعالان انجمن‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رییس جمهور به استان برشمرد.

کد خبر 700477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha