توليد برنامه هاي کاربردي در خصوص احياي درياچه اروميه

خبرگزاری شبستان: جانشين کميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد احياي درياچه اروميه گفت: صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي آماده توليد برنامه هاي کاربردي در خصوص مديريت صحيح و بهينه مصرف آب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومي صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي، علي عيسي زاده در جلسه کميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد احياي درياچه اروميه با اشاره به افزايش بارندگي ها در سال جديد، گفت: علي رغم بارش هاي بهاري ، در فصل تابستان با افزايش دما و فرايند رو به رشد تبخير، ممکن است دوباره تراز آبي درياچه کاهش پيدا کند که در اين راستا ، ما بايد به بحث آموزش، اطلاع رساني و آگاهي سازي در خصوص مصرف بهينه آب بيشتر اهميت بدهيم.

قائم مقام صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي از آمادگي بخش هاي مختلف صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي براي برنامه سازي در اين حوزه خبر داد و خواستار معرفي کارشناسان مربوطه از کميته هاي مختلف اين ستاد شد.

وي با تاکيد بر جمع بندي نکته نظرات کارشناسي نمايندگان کميته هاي حاضر در جلسه گفت: مطالب مطرح شده بايد از طريق دبير ستاد احياي درياچه اروميه در جلسه اي اختصاصي با حضور استاندار و معاون عمراني استاندار طرح؛ تا از عملکرد جزيره اي در کميته هاي مختلف جلوگيري شود.

عيسي زاده بحث هاي آموزشي و فرهنگ سازي را جزء اولويت هاي کاري صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ موضوع اصلي برنامه هاي راديو و تلويزيون در اين رابطه صرفه جويي و مصرف بهينه آب است و ما سعي مي کنيم به مديريت درست منابع آب و  اصلاح کاشت در حوضه آبريز درياچه اروميه بيشتر پرداخت کنيم. ‍‍

وي توجه به مشکلات اجتماعي، ايجاد اتاق فکر با حضور اصحاب رسانه و ايجاد کميته رسانه اي براي ستاد احياي درياچه اروميه را مهم خواند و اهميت اطلاع رساني در اين خصوص را يادآور شد.

احياي مرحله اي، تقويت آب خوان ها، جلوگيري از مخاطرات زيست محيطي درياچه، تعميق آموزش هاي مردمي، احياي مراتع، انسداد چاه هاي غير مجاز، تغيير روند اشتغال از کشاورزي به صنعتي در جوامع محلي، مديريت و صرفه جويي در استفاده از منابع آب از جمله مواردي بود که در اين جلسه بحث و بررسي شد.

کد خبر 708674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha