نگرش سطحی و سلیقه‌ای به حوزه فرهنگ جایز نیست

خبرگزاری شبستان: محمدپور با اشاره به اینکه نگرش سطحی به فرهنگ و هنر منجر به بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود، گفت: فرهنگ و هنر عرصه‌ای نیست که به آن نگرشی سطحی، سلیقه‌ای و سیاسی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این کارگروه در سال گذشته  براساس برنامه ریزی انجام شده و طبق مقررات ٤ جلسه با حضور  کمیته ها و گروه‌های تخصصی از جمله سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، ساختار و فناوری های مدیریت، سرمایه انسانی، دولت الکترونیک و هوشمند سازی تشکیل داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این نشست ها در مسیر تحول اداری، بهبود روش ها و رفع معضلات  در حوزه ی مدیریت منابع انسانی تشکیل می شوند و چنانچه پیرامون موضوعی مشکلی باشد، با حضور اعضای کمیته ها و کارگروه حل و فصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پایه این اصل استوار است که سازمان را از تصدی گری به تولی گری در امور فرهنگی و نگهداری مراکز فرهنگی سوق دهد، افزود: در همین راستا بالای ٩٠ درصد از اماکن و مراکز فرهنگی و هنری به بخش خصوصی واسپاری شده و نزدیک به ١٠٠ درصد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به هنرمندان و متخصصان این امر واگذار شده است که در سال ٩٦ بیش از ٦٠٠ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان اجرا شده بود.

محمدپور در ادامه  با اشاره به تخصصی شدن کار ها در بدنه کارشناسی سازمان خاطرنشان کرد: هر روز به واسطه آموزش های ارائه شده به کارشناسان و در گیری آنها با موضوعات و چالش‍های نو و تازه، ما شاهد بروز و ظهور بدنه کارشناسی کارآمد و خلاق هستیم که حرفی برای گفتن دارند و ایده و نظرات آنها در سازمان اثرگذار است.

وی با اشاره به این‌که نگرش سطحی به فرهنگ و هنر منجر به بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود، گفت: فرهنگ و هنر عرصه‌ای نیست که به آن نگرشی سطحی، سلیقه‌ای و سیاسی داشته باشیم، چراکه فرهنگ و هنر با اعماق زندگی مردم در ارتباط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از  رویکردهای مهم اداره کل، واگرایی در امور بودجه و اعتبارات است و استفاده از ظرفیت های شهرستان و حرکت به سوی فعالیت‌های خلاق و دارای توجیه، جزء برنامه ها و اصول کاری ماست.

کد خبر 712315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha