کمک ١٨٧ میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی فعال در آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از کمک ١٨٧ میلیون تومانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسسات قرآنی در سال ٩٦ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در شورای قرآنی استان از آغاز فعالیت کمیته‌های آموزش، پژوهش و ترویج خبر داد و اظهار داشت: این کمیته‌ها به ترتیب بر عهده آموزش و پرورش، دانشگاه تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال ٩٦ حمایت‌های مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مؤسسات قرآنی، ١٨٧ میلیون تومان بوده است افزود: احداث استودیوی بزرگ قرآن شمالغرب کشور با اعتبار ٧٠٠ میلیون تومان، برگزاری جشنواره نغمات قرآنی، شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم، نمایشگاه قرآن، محافل قرآنی از دیگر اقدامات قرآنی این اداره کل در سال گذشته بود.

وی، هدف از تشکیل این شورا را گسترش گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی در جهاان، ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی، تعمیق ایمان به قرآن با تاکید بر انس با قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های آن عنوان کرد.

محمدپور،  اصول حاکم بر شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی را،‌ توجه توأمان به آموزه‌ها و مضامین قرآنی و سیره و معارف اهل بیت (ع) در تمامی فعالیت‌های تبلیغی، ‌ترویجی و قرآنی،‌ اهتمام به اجرایی شدن اندیشه‌های قرآنی امام راحل (ره) و مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری، جهت دهی فعالیتهای تبلیغی، را از جمله برنامه های شورا دانست.

وی همچنین ترویج قرآنی در مسیر تحقق سبک زندگی قرآنی فردی و اجتماعی،‌محوریت بعد وحدت‌بخش اسلامی و انسانی قرآن کریم، ابتنای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی بر مطالعه، اولویت‌سنجی، ‌مخاطب‌محوری، ‌جذابیت  و نوآوری و تاکید بر نقش حداکثری نهادهای مردمی و تصدی‌گری حداقلی دولت در فعالیتهای تبلیغی ترویجی قرآنی را از دیگر اهداف برمشرد.

کد خبر 712526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha