گام های اساسی استان یزد در اقتصاد مقاومتی

استاندار یزد با اشاره به برگزاری نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد گفت: ما گام های اساسی استان یزد در اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد امروز (18 مرداد) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: به لحاظ بهره وری از منابع نادر آب، استان یزد در ابداع و پیشی گرفتن پیشتاز بوده است و به ازای هر متر مکعب آب که در صنعت استفاده می شود، میزان220 میلیون ریال ارزش افزوده ایجاد می کند.

وی افزود: تدبیر یزدی ها برای انتخاب خوشه صنعتی نساجی در استان یزد کاملا سازگاری با اقلیم و بهترین روش ممکن برای صنعتی شدن استان بوده است و همین امر به کمک تا آمده و پیشرو شده ایم.

استاندار یزد بیان کرد: میزان استان یزد در زمینه صادرات غیر نفتی میزان 500 میلیون دلار است که امیدواریم علی رغم تمامی فشارها که از دشمنان و بدخواهان است امسال این میزان بیشتر شود.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: 50 درصد کاشی ایران ، 27 درصد نساجی و 15 درصد فولاد کشور در یزد ایجاد می شود.

وی گفت: پارک علم و فناوری ما جز دو پارک برتر کشور است و در این راستا نیز بسیاری از شاخص های مختلف را در کشور به استان اختصاص داده ایم.

استاندار یزد بیان کرد: مدت 24 سال است که استان یزد، استان اول کشور در کنکور است و این نشان دهنده نیروی انسانی متفکر است.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: در استان یزد 19 خوشه صنعتی و صنفی داریم که برای گسترش آن تلاش کرده ایم.

وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف حضور پیدا می کند و سعی داریم خوشه های صنعتی استان را تقویت کنیم و برای هر خوشه صنعتی نیز دستور کار تعیین کرده ایم.

استاندار یزد بیان کرد: ما ادعا نداریم که توانسته ایم مشکلات صنعت را حل کنیم اما میتوانیم بگوییم که به بخش خصوصی اطمینان داده ایم که دولت در کنار آنها برای بررسی مشکلاتشان است.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: ما ستاد اقتصاد مقاومتی را مشغول کارهای روزمره و کارهای عمرانی نکرده ایم بلکه به زیر ساخت هایی پرداخته ایم که ارتباط وسیع با اشتغال و رونق آن داشته باشد.

وی بیان کرد: ما در صنعت های مختلف میزان وابستگی با خارج از کشور را ارزیابی کرده ایم.

استاندار یزد بیان کرد: ما با قضاوت وزارت نیرو جز مناطقی هستیم که کم آب ترین و کم بارش ترین مناطق کشور هستیم و در این راستا پیش از مشکل و شوک برنامه هایی تدوین کرده ایم و بسته سیاستی دقیق ایجاد کرده ایم.

زمانی قمی ادامه داد: روحیه یزدی ها و اقتصاد دان بودن آنها به ما کمک کرد و در مسائل مختلف از جمله تعرض ها مدیریت شد و مشکلی نداشتیم.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی و ستاد آن در جاهای مختلف حضور پیدا می کند و مسائل را بررسی می کند.

کد خبر 720929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha