اعزام سالانه یک دهم دانش آموزان پسر به حج عمره

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط 40 هزار دانش آموز پسر برای اعزام به سرزمین وحی ثبت نام می کنند، گفت:سمیه عمره دانش آموزی در سال جاری دو برابر شده است.

 

داود روستایی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان پیرامون عمره دانش‌آموزی در سال جاری گفت: در سال گذشته 2 هزار نفر از دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه (دبیرستان) به حج عمره مشرف شدند، این افراد از اعضای فعال تشکل‌های دانش‌آموزی، فرزانگان، پیشتازان، انجمن‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و نخبگان علمی، قرآنی و فرهنگی بودند.

 

وی با بیان اینکه مراسم عمره دانش‌آموزی از کیفیت بالایی در سرزمین وحی برخوردار است، افزود: با توجه به کیفیت بالای برنامه‌های عمره دانش‌آموزی با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حج و زیارت امسال 4 هزار نفر از دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

روستایی خاطرنشان کرد: آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان‌های مختلف متفاوت است، تقریبا به طور متوسطه سالانه 40 هزار نفر دانش‌آموز پسر برای حج عمره ثبت‌نام می‌کنند و آمار اعزام دانش‌آموزان به سرزمین الهی یک دهم افراد ثبت‌نام شده است.

 

وی در مورد مدت زمان عمره دانش آموزان تصریح کرد:هنوز در مورد مدت زمان حضور دانش آموزان به مدت 10 یا 12 روز تصمیمی گرفته نشده و این موضوع در آذر ماه مشخص می شود و زمان اعزام دانش آموزان عمره گذار هنوز اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد مانند سالهای گذشته از اسفند آغاز می شود.

 

قائم‌مقام سازمان‌ دانش‌آموز در پاسخ به این سؤال که امکان ثبت‌نام برای تمام دانش‌آموزان چگونه فراهم می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در این مراسم معنوی می‌توانند عضو یکی از تشکل‌های دانش‌آموزی شوند و به عنوان فعال آن تشکل در لیست ثبت‌نام عمره دانش‌آموزی قرار گیرند و در نهایت با قرعه کشی که انجام می‌شود اسامی دانش‌آموزان عمره‌گذار مشخص می‌شود.

 

روستایی در مورد افراد ثبت‌نام شده که سال قبل به سفر عمره مشرف نشدند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند دوباره در سال جدید ثبت‌نام کنند و برای اعزام به سرزمین وحی در نوبت قرار گیرند.

 

مخالفت عربستان با اعزام داش آموزان دختر ادامه دارد

وی در مورد ممانعت از اعزام دانش‌آموزان دختر گفت: اعزام دانش‌آموزان دختر از سوی کشور عربستان مورد موافقت قرار نگرفته است و اگر ما بخواهیم یکی از محارم آنها را با دانش‌آموزان همراه کنیم دیگر به معنای عمره دانش‌آموزی نیست و عمره دانش‌آموزان از جنبه فردی به جنبه عمومی تبدیل می‌شود، به همین جهت این موضوع باید از سوی کشور عربستان حل شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 72195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha