مهمترین شاخص در ارزیابی مسائل فرهنگی جامعه، توجه به کتابخوانی است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، مهمترین شاخص در ارزیابی مسائل فرهنگی جامعه را توجه به کتابخوانی و مطالعه دانست و اظهار داشت: تا پایان سال ۹۸ همه روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت استان به کتابخانه مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، امروز (12 شهریور) در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در تالارمهتاب اهواز برگزار شد، مهمترین شاخص در ارزیابی مسائل فرهنگی جامعه را توجه به کتابخوانی و مطالعه دانست و گفت: امیدواریم با اقداماتی که در این حوزه صورت می گیرد شاهد گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان باشیم.

 

وی با بیان اینکه خوزستان را معمولا از زاویه و منظر اقتصادی مورد تحلیل قرار می گیرد اما باید توجه داشت که این استان در حوزه فرهنگ هم دارای جایگاه رفیعی است، افزود: در فقه شیعی در دوران معاصر دو اتفاق مهم در حوزه مسائل فطری و معرفتی به همت علمای خوزستان رخ داده است.

 

وی اضافه کرد: یک چالش مهم بحث اصولیون و اخباریون در فقه شیعه است که بحث های فراوانی در حوزه معرفتی داشته و علامه آیت الله وحید بهبهانی عالم خوزستانی در زمینه غلبه اصولیون بر اخباریون نقش اساسی ایفا کرده و دوم در حوزه مباحث فقهی و اجتهاد علامه شیح مرتضی انصاری دیگر عالم خوزستانی ملقب به خاتم المجتهدین تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کرد.

 

حسین زاده، تصریح کرد: ایران و به خصوص خوزستان جایگاهی رفیعی در حوزه فرهنگی دارد از این رو انتظار می رود که همه مردم و به ویژه ما مسئولان با توجه به چنین پیشینه و جایگاهی، تلاش کنیم شاخص کتابخوانی ارتقا یابد و بستری برای ارتقای این جایگاه در استان فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا با حمایت استاندار خوزستان و همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و اداره کل امور روستایی استانداری، برنامه ای تدوین شد که تا پایان سال 98 تمامی روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت استان دارای کتابخانه شوند؛ این کتابخانه ها متناسب با ظرفیت های موجود هر روستا و داشتن یک سری استانداردها ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری اقداماتی می تواند به گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان کمک کند، اذعان داشت: باید بتوانیم در کشور فضاهای فرهنگی ایجاد و در این راستا اقدامات قابل قبولی انجام شود اما باید توجه داشت که در کنار همه این امکانات و سوابق و ظرفیت های موجود مشکلاتی هم وجود دارد که این مشکلات تنها از طریق کار فرهنگی که مهمترین آن کتابخوانی است، مرتفع می شود.

 

کد خبر 725693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha