۱۱ سالن سینما به مجموعه‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی افزوده شده ست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با همراهی بخش خصوصی، ۱۱ سالن سینما با ۴ هزار و ٤٤٤ صندلی به مجموعه سینماهای استان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با روسای انجمن های حوزه فیلم و سینمای استان اظهار داشت:  در یک سال اخیر و در حوزه سینما موفقیت های چشمگیری برای استان کسب شده است.

محمدپور ادامه داد: فعال بودن انجمن سینمای جوان، تشکیل انجمن انیمیشن، راه اندازی خانه مستند تبریز، فعالیت انجمن سینماگران و رویداد‌های مختلف سینمایی استان که در یک سال اخیر صورت گرفته، نشان دهنده‌ روند روبه رشد فضای سینمای آذربایجان شرقی است. 

وی خاطرنشان کرد: از سال ١٣٩٤ با بسترسازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همراهی بخش خصوصی، حمایت سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر 11 سالن سینما با 4 هزار و ٤٤٤ صندلی به مجموعه سینماهای استان افزوده شده است.

محمدپور ادامه داد: علاوه بر آن در مرداد سال‌جاری با همکاری سازمان سینمایی و سمعی و بصری، انجمن سینمای جوان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دو سینمای سیار در شهرستان های هشترود و چاراویماق و جلفا به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی میزبانی از جشنواره‌های مختلف ملی در سطح استان را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: آذربایجان شرقی از ظرفیت خوبی در حوزه سینما برخوردار است.
 

کد خبر 730785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha