برگزاری جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» در مرند

جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» با هدف آشنایی نسل جدید با قصه ها و داستان های قدیمی در مرند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، مهران فرجی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرند امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت حفظ فرهنگ و سنت‌های بومی و محلی اظهار داشت: جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» در این شهرستان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتباط هرچه بیشتر نوه ها با مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و نیز آشنایی نسل جدید با قصه ها و داستان های قدیمی دانست و خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 30 آبان امسال است.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان مرند افزود: آثار ارسالی پس از بررسی های علمی توسط گروه داوری، سوم آذرماه با حضور نفرات برگزیده به صورت صحنه ای اجرا می شوند.

فرجی با بیان این‌که تدوین ادبیات شفاهی و انتقال آنها به نسل آینده را از دیگر اهداف جشنواره برشمرد و گفت: علاقه‌مندان از همه شهرهای آذربایجان شرقی می توانند در جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» شرکت نمایند.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان مرند ادامه داد: موضوع جشنواره قصه ها، خاطرات، تجربیات و پندها و اندرزهای مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها است که آثار رسیده به دبیرخانه پس از بررسی به صورت کتاب چاپ می شود.

وی یادآور شد: جشنواره در سه رده گروه سنی 7 تا 12 سال، مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها و تیم مشترک کودک، مادر بزرگ و پدر بزرگ برگزار می شود.

 

کد خبر 731101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha