صدور ۷۰ هزار ویزا برای زائران اربعین در آذربایجان‎‌شرقی

مديرکل حج و زيارت آذربايجان‌شرقي گفت: پرونده صدور ويزا براي اربعين با ۷۰ هزار ثبت‌نامي در استان بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «امیر روحی ملکی» امروز در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی از روند اعزام زائران اربعین در استان پرداخت و اظهار داشت: کنسولگری عراق از سه ماه پیش برای صدور ویزای افراد ثبت‌نامی از استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی به محوریت تبریز در این شهر مستقر و نسبت به صدور ویزا تا به امروز اقدام کرده است.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تا پایان مهلت تعیین شده از طریق سامانه سماح و دفاتر مجاز حج و زیارت، 70 هزار و 378 نفر برای صدور ویزا به مقصد عراق و شرکت در مراسم اربعین اقدام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 52 هزار و 299 نفر از استان آذربایجان‌شرقی و 18 هزار و 79 نفر نیز از آذربایجان‌غربی برای صدور ویزا ثبت‌نام کرده‌اند.

روحی تاکید کرد: برای تمام افراد اشاره شده از طریق کنسولگری عراق در تبریز ویزا صادر شده و تا پایان امروز نیز برای  247 نفر باقی‌مانده ویزا صادر و پرونده صدور ویزا از طریق مبادی قانونی اعلام شده بسته می‌شود.

وی تنها مرجع صدور ویزای قانونی را ستاد مرکزی در تبریز که کنسولگری عراق در آن مستقر است، اعلام کرد و تصریح کرد: این مجموعه نیز صرفاً تا پایان امروز می‌تواند برای مراجعان ویزا صادر کند.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی هزینه تعیین شده برای صدور ویزا را 2 میلیون و 350 هزار ریال اعلام کرد و از متقاضیان سفر به عراق خواست از پرداخت مبالغ اضافی جداً خودداری و مطمئن باشند افرادی که با ادعای صدور ویزا، مبالغ بالایی از متقاضیان تقاضا می‌کنند افراد سودجو و فاقد وجاهت قانونی برای صدور ویزا هستند.

وی ادامه داد: تنها دو مورد تخلف دفاتر حج و زیارت در اخذ ویزا گزارش شد که به محض دریافت این خبر با متخلفان برخورد و نسبت به پلمب دفاتر مذکور اقدام شد که بعداز دریافت تعهدات لازم، بازگرداندن وجوه اخذ شده از شهروندان و حصول اطمینان از عدم تخلف مجدد، این دفاتر جهت ارائه خدمات به متقاضیان بازگشایی شد.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی افزود: با وجود نداشتن مسؤولیت در بحث نقل و انتقال زائران اربعین، برای برقراری پرواز بین تبریز و عراق رایزنی‌هایی با شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت که متاسفانه منتج به نتیجه نشد و برقراری خط پروازی بین تبریز و عراق به دلیل عدم همکاری شرکت‌های هواپیمای میسر نشد.

کد خبر 736577

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha