کمیته‌های خانه احزاب آذربایجان‌شرقی فعال شد

رئیس خانه احزاب آذربایجان‌شرقی از تعیین روسای کمیته‌های پنج گانه این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «جعفر تقوی» عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقایان اصغر نعلبندپور، حمیدرضا ایلخانی، محمد ساعی، رضا عظیم‌آذری و حسن پورعظیم به ترتیب به عنوان روسای کمیته‌های انتخابات، حقوقی و داوری، مطالعات، تحقیقات و آموزش ، اطلاع رسانی و پشتیبانی و مالی تعیین شدند.

رئیس خانه احزاب آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آیین‌نامه‌های اجرایی فعالیت‌ کمیته های تخصصی به زودی تدوین خواهد شد، افزود: خانه احزاب آذربایجان‌شرقی با هدف تقویت روحیه مشارکت و تفاهم میان احزاب و گروه‌های سیاسی برای ایجاد فضای سالم و قانونمند سیاسی و تعمیق بینش سیاسی فعال شده است.

تقوی در ادامه ارتقا و گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت گروهی در جامعه در راستای اجرای اصل 26 قانون اساسی را از دیگر اهداف خانه احزاب استان برشمرد و افزود: اهتمام برای تأمین امنیت فعالیت‌های سیاسی قانونمند و نهادینه کردن آن در استان، تقویت روحیه تعاون و اهتمام جهت تقویت بنیه مالی احزاب نیز از اهداف خانه است.

وی دفاع از حقوق قانونی احزاب و اعضای آنها، حمایت علمی، آموزشی از احزاب، تلاش برای حاکمیت ضوابط قانونمند بر رقابت‌های سیاسی و پذیرش داوری بین احزاب و گروه‌های سیاسی را از دیگر اهداف تأسیس خانه احزاب آذربایجان شرقی برشمرد.

گفتنی است، خانه احزاب آذربایجان‌شرقی شهریور ماه سال‌جاری با حضو ر34 حزب و تشکل سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد.

کد خبر 739304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha