عدالت گم شده جامعه کنونی است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قضات و وکلا نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی دارند، گفت: عدالت گم شده جامعه کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسعود پزشکیان» عصر امروز در سی و یکمین اجلاس سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور در تبریز، اظهار داشت: مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی ایران تحقق عدالت در سطوح مختلف بوده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که باور و رسالت اصلی و محوری انقلاب اسلامی مردم ایران بر اساس حاکم شدن عدالت در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف متعالی باید همگان تلاش کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که برقراری عدالت؛ آرمان و آرزوی دیرین بشریت و رسالت انبیاء و اولیای الهی بوده است، تصریح کرد: باورهای دینی و مذهبی شیعیان مبتنی بر آن است که با ظهور حضرت مهدی(عج)، عطر خوش عدالت و قسط در سراسر جهان خواهد وزید.

وی تأکید کرد: باید برای چنین روزی آماده بود و برای تحقق این هدف غایی تا حد توان تلاش کرد، چون در جامعه ای حق مظلوم از ظالم ستانده نشود، راه بی راهه ای را می پیماید.

پزشکیان، با اشاره به این‌که عدالت گم شده جامعه کنونی است، افزود: قضات و وکلا نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی دارند؛ امیدوارم با تلاش وکلای دادگستری عدالت و سعادت در جامعه اسلامی میسر شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که وکالت در تامین عدالت در جامعه اهمیتی بسیار دارد، گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند باید بدون لکنت زبان نسبت به انجام ماموریت ها و وظایف خود که همان حرکت در مسیر تحقق عدل و عدالت است، حرف بزنند.

وی با بیان این‌که فساد و کوتاهی های منجر به بروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی و سایر عرصه‌ها تنها با وکلای شجاع و حق‌مدار قابل رفع است، افزود: مطابق آموزه های دینی نیز وکلا نقش تعیین کننده و مسؤولیت سنگینی بر عهده گرفته اند.

 

کد خبر 739930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha