پروژه مجموعه شمس تبریزی در خوی کلنگ زنی شد

پروژه ساخت بارگاه شمس تبریزی در خوی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، عملیات اجرایی ساخت بارگاه شمس تبریزی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور  در خوی  آغاز شد.

 

این پروژه فرهنگی و تاریخی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع زیربنا و ۷ هزار مترمربع محوطه سازی احداث خواهد شد.

 

در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در مدت سه سال کار ساخت بارگاه شمس به اتمام خواهد رسید که اولویت اول ساخت المان بارگاه شمس است.

 

براساس این خبر، آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری خوی در استان آذربایجان غربی و محل مدفن شمس تبریزی است که  همه ساله علاقه‌مندان زیادی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این شاعر ملی حضور می

یابند.

 

مناره شمس تبریزی مناره‌ای مربوط به سده ۶ ه‍.ق است که در سال ۱۳۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است ، این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی از صوفیان و عارفان پرآوازه ایرانی است، این بنا در محله امامزاده سید بهلول در شمال غربی شهر خوی واقع شده‌است.

کد خبر 741187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha