راه‌اندازی مرکز تحقیقات حوضه آبریز دریاچه ارومیه

مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عزیز جوانپور» امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این مرکز در راستای حل بحران‌های محیط زیست در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه و برای کمک به بهبود وضعیت محیط زیست اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی و رسیدن به توسعه پایدار در حوضه آبریز را‌ه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: بهره‌گیری اثربخش از ظرفیت استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان و کشور در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار از دیگر اهداف تأسیس این مرکز است.

جوانپور گفت: مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه در منطقه و کشور مجری طرح نظام موضوعات منظومه علمی مدیریت، مهندسی محیط زیست و توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه  است.

وی تأکید کرد: هدف از این منظومه، ایجاد ساختار پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای(پایش) در خصوص محیط زیست و توسعه پایدار در حوضه آبریز و دریاچه ارومیه و بسترسازی برای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه توسعه پایدار در حوضه آبریز است.

به گفته جوانپور مرکز تحقیقات مدیریت یکپارچه توسعه پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بنا به تأکید نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ضرورت حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در امر مشارکت برای احیای دریاچه ارومیه  تأسیس شده است.

کد خبر 746558

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha