والدین فرزندان خود را تشویق به روزه داری و قرائت قرآن کنند

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان گفت: والدین فرزندان خود را تشویق به روزه داری و قرائت قرآن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله «محمد رضا ناصری یزدی» در نشست فرهنگی شهر یزد ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: یکی از مکان هایی که مردم باید توجه ویژه ای بدان داشته باشند مساجد است و باید سعی کنند در ماه مبارک رمضان حضور بیشتری در مساجد داشته باشند و نمازهای یومیه خود را در مساجد و به جماعت بخوانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ضرورت توجه به قرائت قرآن در طول سال تاکید کرد و افزود: توجه به قرائت قرآن، توجه و تدبر در معنی آیات در طول سال از اهمیت بالایی برخوردار است ولی در ماه مبارک رمضان این موضوع اهمیت دو چندانی دارد و باید والدین فرزندان خود را نسبت به این موضوع مهم بیش از پیش حساس کنند.

وی خواستار حضور هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در محافل و جلسات قرآنی به ویژه در ماه مبارک رمضان شد و گفت: این محافل از اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و باید سعی کنیم به این وسیله زمینه انس هرچه بیشتر فرزندانمان با قرآن را فراهم کنیم.

ناصری یزدی با اشاره به به مسائل مرتبط با مدیریت شهری افزود: از اعضای شورای شهر یزد می خواهم که در این ایام و به حرمت ماه مبارک رمضان دست از اختلافات خود بردارند و بیش از پیش به مسائل شهری توجه کنند چرا که الان مردم در سطح شهر با مشکلاتی مواجه هستند که باید این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: به ویژه در بحث شهردار بارها تاکید کردیم که سراغ افرادی بروید که مشکلی برای تایید شدن نداشته باشند چرا که با این کارهایی که تا به الان انجام شده هم حیثیت افراد را زیر سوال برده اید و هم سوابق و شخصیت آنها زیر سوال رفته است.

وی تاکید کرد: الان شایعات بسیاری در این زمینه مطرح شده و شهر هم در حال پیدا کردن اضطراب سیاسی و اجتماعی است و مردم نگرانی های بسیاری در ارتباط با مسائل شهری به دست آورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: تا به الان من مراعات کردم و تنها به تذکر دادن به اعضای شورای شهر و مسئولان مرتبط اکتفا کردم ولی الان دیگر زمان آن است که اعضای شورا هم توجه بیشتری به اهمیت موضوع داشته باشند.

ناصری یزدی گفت: به دلیل مسائلی که به وجود آمده برخی شک کرده اند که آیا واقعا اعضای شورا در حال خدمت به مردم هستند یا دنبال مسائل سیاسی هستند و نمی خواهند از افرادی که مشکل قانونی ندارند استفاده کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: به هر صورت ماه رمضان باید برای مردم آرامش داشته باشد و اعضای شورای شهر هم دست از اختلافات خود بردارند و نسبت به رفع این مشکلات با توجه به نیازهای شهر و مردم حرکت کنند.

کد خبر 787134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha