رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس ولایتمداری و توکل بر خداوند متعال و تدبیر فرماندهان جوان بود

پورشمسی با اشاره به نقش تاثیرگذار رزمندگان یزدی در عملیات بیت المقدس گفت: رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس ولایتمداری و توکل بر خداوند متعال و تدبیر فرماندهان جوان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « رضا پورشمسی» در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس به عنوان یکی از پیچیده ترین عملیات های نظامی بوده است که همچنان این عملیات مورد سوال کارشناسان نظامی دنیا است.

وی افزود: خرمشهر توسط 11 لشکر عراق، 19 تیپ مستقل، 30 گروهان کماندو ویژه، 10 قاطع، 4 گردان شناسایی و همراه هزاران مانع گرفته شده بود و آنها حرکت مهندسی کرده بودند اما این عملیات با تدبیر فرماندهان جوان دفاع مقدس، توکل بر خدا  و توسل بر ائمه اطهار (ع) فتح شد که همچنان این عملیات انقلابی مورد توجه دنیا است.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: اطاعت پذیرش بی چون و چرا از ولایت، اتحاد و همدلی و باور به نصرت الهی مهمترین عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی در عملیات های مختلف از جمله بیت المقدس بود.

پورشمسی تصریح کرد: ما در این عملیات 19 هزار اسیر داشتیم که هویزه، خرمشهر، جفیر و پادگان حمید را آزاد کردیم و هرگاه حرکت انقلابی داشتیم و توجهی به مدل های غربی نداشتیم و بر اساس قوه عاقله مبتنی بر وحی محوری توانستیم پیروز شویم.

وی ادامه داد: فرمانده رشید و طراح و خلاق این عملیات سردار احمد متوسلیان بود که در آن تاریخ 5 گردان رزمی برای عملیات ارسال کردیم.

جانشین سپاه الغدیر استان یزد گفت: قریب به 3 هزار و 850 شهید به انقلاب تقدیم کرده ایم.

پورشمسی بییان کرد: سال گذشته 5 خرداد شاهد شهادت فیض اردکانی بودیم که وی در طراز شهید همت و باکری بود که متاسفانه به خوبی وی را به جامعه معرفی نکرده ایم ولی وی را به عنوان سردار اخلاص نامیده اند که امروز باید جامعه را نسبت به ایشان آشنا کنیم.

 وی بیان کرد: درجه سرتیپ تمامی این شهید نیز در مراسم بزرگداشت وی اعطا می شود.

کد خبر 792079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha