قدرت برآمده از سرنیزه دوام نداشته و مقطعی است

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت:  قدرت برآمده از سرنیزه دوام نداشته و مقطعی است چراکه قدرت سرنیزه‌ای پهلوی و صدام و غیره محکوم به فنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز اظهار داشت: ادیان الهی برای مدیریت انسان و جوامع انسانی و مدیریت جامعه بشری از سوی خدای متعال در دسترس انسان قرار گرفته است. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ساختن جامعه، خلق یک تمدن از سوی انبیای الهی است و می‌توان گفت که رسالت انبیای الهی در حوزه انسان‌سازی، ساختن جامعه و آفرینش یک تمدن مبتنی بر وحی است که هر سه در بیانیه گام دوم مقام عظمای ولایت مشاهده می‌شود. 

وی به حدیثی مبنی بر تمدن توحیدی، قرآنی، انسانی اشاره کرد و گفت: تمدنی که انقلاب اسلامی هدف‌گذاری کرده و در جامعه امام زمان(عج) تحقق می‌شود مبنی بر این است که جامعه‌ای تربیت شود که اکثریت آن جامعه بر اساس عقلانی، علمی و دینی پیش روند و قیام‌شان بر اساس قیام عدالت باشد. 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این که انقلاب اسلامی از قرآن هدف گرفته و بر آن اساس حرکت می‌کند، افزود: نظامی سیاسی یعنی نظامی که راه را برای جامعه بشری و انسان‌ها به سمت افق‌های بلند هموار سازد که برای این منظور نیازمند به رهبر سالم هستیم. 

وی رهبری صالح را مهم‌ترین رُکن در نظام سیاسی دانست و تصریح کرد: انبیای الهی برای به دست گرفتن این رهبری صالح آمده‌اند. ابراهیم خلیل‌الله، موسی کلیم‌الله، حضرت یوسف(ع)، پیامبراکرم(ص) همه برای رسیدن به قله‌ها بودند. 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه به ویژگی رهبری صالح اشاره کرد و گفت: قدرت زمینه تربیت جامعه را فراهم می‌کند و انسان بدون قدرت نمی‌تواند قدمی بردارد به طوریکه اگر رزمندگان دفاع مقدس قدرت نداشت الان دفاع مقدس نماد ابهت و قدرت نبود. 

وی افزود: این قدرت است که امنیت را خلق می‌کند ولی باید به منشاء قدرت نیز توجه کرد، چراکه گاهی منشاء قدرت سرنیزه است و قدرت را به خاطر داشتن سرنیزه دارد در حالیکه این قدرت ماندگار و اثرگذار نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قدرت سرنیزه‌ای شاید به صورت مقطعی قدرتمند باشد ولی در نهایت محکوم به مرگ است و نمونه آن را می‌توان در قدرت‌های استکبار و ظالم و صهیونیستی و آل‌سعود مشاهده کرد، گفت: قدرت برآمده از سرنیزه دوام نداشته و مقطعی است چراکه قدرت سرنیزه‌ای پهلوی و صدام و غیره محکوم به فنا شدند. 

وی با تاکید بر اینکه مطابق قرآن کریم قدرت برآمده از علم، عدالت، ایمان و تقوا نماد قدرت حقیقی هستند، تصریح کرد: رهبری جامعه اسلامی باید در دست تواناترین، عالم‌ترین و آگاه‌ترین فرد باشد و در زمان غیبت باید برترین رهبری را شناسایی کرد و در دست عالم فقیه و عادل و صالح و مدیر و مدبر قرار گیرد .

ابوترابی فرد اذعان داشت: امام خمینی در ۱۲ بهمن سال ۵۷ به صراحت اعلام کردند که من با پشتوانه ملت دولت تشکیل می‌دهم،  امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل حضور ملت ایران و مشارکت ملت و رای، فریاد و بیعت مردم  و مسوولیت الهی خود به عنوان فقیه عالم و آشنا و آگاه در این جایگاه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اگر ملت ایران قدرتمند است به خاطر برگزیدن رهبری مقتدر و صالح، فقیه بصیر و آگاه است، از سوی دیگر تداوم حضور ملت در همه صحنه‌ها لازم است؛ چراکه حضور ملت‌ها باعث شکل‌گیری جبهه مقاومت بوده و ستون فقرات این جبهه حضور ملت‌های مسلمان منطقه است. 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ایران نماد یک نظام سیاسی مستقل بوده و این افتخار ملت ایران است. خاطرنشان کرد: مدیران باید بدانند که مسوول  این نظام اسلامی هستند و باید براساس آموزه دینی و اخلاق دینی مدیریت و هدایت بشوند و این رکن مهم است. 

وی در ادامه به تشریح اندیشه های سیاسی امام خمینی پرداخت و اظهار داشت: از اصول و کلیدی نظریه سیاسی امام ایستادگی در برابر استکبار است و امروز نماد استکبار آمریکا مستکبر می‌باشد.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه نیم قرن است که امام بزرگوار ایستادگی ملت ایران در برابر همه قدرت‌های مسلمان را کلید زده‌اند، تصریح کرد: ایشان در سخنرانی‌های انقلابی، الهی، سیاسی و حیات‌بخش خود در شهر قم فرمودند که انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از همه پلیدتر است و همچنین فرمودند که امروز سرو کارمان با آمریکاست. 

کد خبر 797308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha