آغاز چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری جهان اسلام

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع دستی کشورهای اسلامی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی در تبریز با تأکید بر این که ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران شود، اظهار داشت: در این راستا باید جوانان جهان اسلام را جذب کرد تا در کنار دانشجویان و اساتید ایرانی در ترویج هنر اسلامی در دنیا تلاش کنند.

«منصور غلامی» با بیان این که برای ایجاد تعامل فرهنگی بین کشورهای مختلف به ویژه جهان اسلام با تبادل دانشجو آمادگی داریم، خاطرنشان کرد: برای استمرار این حرکت باید ارتباطات عمیق علمی و پژوهشی در این حوزه شکل گیرد.

وی، هنر اسلامی را زاییده تراوش های روحی و برون داد اعتلای روح و فکر انسان در عالم حیات دانست و گفت: این هنر موجب تعمیق نگاه منبعث از معرفت اسلامی و بینش اسلامی نسبت به جهان بوده و عامل ارتقای اندیشه‌های اسلامی در مسیر تعالی انسان است.

غلامی، افزود: اگر هنر در مسیر درست شناخت بیشتر قرار گیرد، علاوه بر تاثیر در زندگی دنیوی مردم در تعمیق باورهای دینی و فراهم کردن زمینه های رشد و اعتلای فکری و روحی مردم موثر خواهد شد.

وی افزود: برای ترویج هنر اسلامی باید علاوه بر بهره گیری از توان و ظرفیت صاحبان هنرمند برای آموزش و تربیت هنرمندان در این حوزه نیز گام های اساسی برداشت.

غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز، نقش ویژه ای در تربیت نسل جدید هنرمندان، هنر پژوهان و اساتید هنر بر عهده دارد، تصریح کرد: در این راستا باید از فناوری‌های جدید نیز استفاده کرد.

کد خبر 799531

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha