مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در آذربایجان شرقی آغاز شد

مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسین عزیز علی» امروز در حاشیه آغاز مسابقات قرآنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات سراسری قرآن کریم همه ساله در سه مرحله شهرستانی استانی و کشوری برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان ادامه داد: مرحله شهرستانی در ۴ شهرستان استان قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد و از پنج شنبه هفته قبل آغاز و تا روز  یکشنبه ۲۶ خرداد در ۱۲ شهرستان استان از جمله تبریز برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در رشته های مختلف قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعا خوانی برگزار می‌شود که رشته مفاهیم هم در اسفند ماه ۹۷ همزمان با مسابقات حفظ برگزار شد و ۷۳ برگزیده این رشته ها به طور مستقیم به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن راه می یابند.

عزیز علی ادامه داد: ۹۷۰ نفر در سطح استان آذربایجان شرقی در مرحله شهرستانی ثبت نام کرده اند که از این تعداد در سطح شهرستان تبریز ۱۲۶ نفر خانم و ۹۵ نفر آقا هستند که نفرات برگزیده به مرحله استانی راه خواهند یافت.

به گفته وی ۱۰ نفر از اساتید مجرب قرآنی از استان، داوران این مسابقات خواهند بود و برگزیدگان استانی هم به مسابقات کشوری که در ۷ مهر ماه در اصفهان برگزار میشود راه می یابند.

کد خبر 799865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha