درمان بیش از ۳۲ هزار نفر در زمینه اعتیاد به مواد مخدر استان یزد

زارع ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۳۲ هزار نفر در زمینه اعتیاد به مواد مخدر استان یزد تحت پوشش و درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حسین زارع » در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استانداری یزد گفت: 145 مرکز سرپایی که 130 مرکز پیشگیری و کلینیک های سرپایی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی است و با درمان دارویی بیماران را درمان می کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: ما در استان 14 واحد کمپ داریم که 13 مورد آن مردانه و یکی از آنها زنان است و 5 مرکز گذری در استان داریم.

وی خاطرنشان کرد: 32 هزار و  976 نفر در سال 97 تحت نظر و درمان داشتیم و ورودی ما بوده است.

زارع تصریح کرد: در مراکز سرپایی خصوصی نیز 27 هزار نفر حضور دارند که 1600 نفر از انها زن هستند و در کمپ ها 4 هزار و 973 نفر بودند که 125 نفر از آنها خانم بوده اند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: شیوع ماده استان تریاک بوده که ورودی افراد برای ترک و پیشگیری بر این اساس بوده و هروئین، ترامادون، کراک و شیشه نیز در ادامه این شیوع بوده است.

زارع ادامه داد: بیشترین آمار ما در یزد بود که 71 درصد و 18 هزار و 500 نفر در کلینیک ها حضور دارند.

وی افزود: معتادین مراجعه کننده به کلینیک های ما حدود 22 سال به بالا هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: حمایت مالی کارآفرینان، حمایت از نمایشگاه ها تولیدی معتادان و خانواده های آنها، تفاهم نامه فنی و حرفه ای و برگزاری دوره های آسیب دیده از جمله برنامه های دیگر ما است.

زارع ادامه داد: 40 مددکار اجتماعی در مراکز درمانی اقدام شده است.

کد خبر 802514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha