ما نباید اجازه دهیم که اندیشه بزرگانی همچون آیت الله جوادی آملی در کتاب ها بماند

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت توجه به علوم اسلامی در کنار علوم امروزی گفت: ما نباید اجازه دهیم که اندیشه بزرگانی همچون آیت الله جوادی آملی در کتاب ها بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» در مراسم افتتاحیه دفتر آیت الله جوادی آملی در یزد گفت: امروز شاهد افتتاح دفتری هستیم که می خواهد مرکز نشر علم و نشر علوم قرآنی و تفسیر علوم مختلف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم که این مرکز به عنوان پایگاهی برای ترویج و نشر علوم دینی باشد بتواند پایگاهی در منطقه باشد.

وی ادامه داد: ما بزرگانی همچون آیت الله جوادی آملی را داریم که انصافا این بزرگان شب و روز ندارند و هر فرصتی را استفاده می کنند که این عزیزان به خوبی مورد عنایت خداوند نیز قرار گرفته اند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم که زحمات این بزرگان در کتاب ها بماند بلکه قشر جوان و تحصیلکرده را در این وادی وارد کنیم.

وی گفت: الان متاسفانه با جدا کردن علم قدیم و جدید به گونه ای علوم را غربی زده کرده اند و علمی سطحی و بدون تامل را در جامعه گسترش داده اند ولی جامعه علمی ما باید این روش ها را تغییر دهند و سعی بر درک و فهم علوم داشته باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما باید تامل در سیره علمی از ابتدایی و دانشگاهی داشته باشیم و تحول در آن ایجاد کنیم زیرا این مسیر کم دارد و بعد از 15 سال وقتی دانشجو فارغ التحصیل می شود و از دانشگاه بیرون می آید بیکار است ولی در حالی که اگر آموزش ها عمیق باشد کارآفرین و علم آفرین می شود.

آیت الله ناصری افزود: فکر در جامعه علمی ما کم است زیرا از زمانی که سعی کرده اند تا علوم اسلامی را از علوم انسانی و امروزی جدا کنند شاهد دور شدن از علوم اسلامی بوده ایم  که این توطئه ای از سوی دشمنان بوده است.

وی گفت: امروز با این جدایی ها شاهد فروکشی دین در جامعه و اخلاقیات بوده ایم که سیاست است که از مسائل اجتماعی جدا شوند.

آیت الله ناصری بیان کرد: جامعه امروز در دنیا دو قطبی شده است و بشریت در عالم افول پیدا کرده و اخلاقی که خدا برای ما ارائه کرده است نیز این دوری صورت گرفته که این نیز از توطئه های دشمنان بوده است.

وی ادامه داد: این جدایی ها اگرچه از سوی دشمنان صورت گرفته است اما مقداری از آن نیز به دلیل غفلت ما بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما در جامعه اسلامی به حیطه خود مشغول شده ایم و نگاهی به بیرون و اجتماع کمتر داشته ایم.

وی ادامه داد: امروز یک روزنامه نگار خارجی و یا سیاستمدار خیلی چیزهایی که خلاف اخلاق و بشریت است را با یک فرمول مادی جا می اندازند که نمونه آن عربستان سعودی است که با پول مشکلات خود را با ترامپ حل می کند که این ها نشانه افول بشریت است.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: ما مسلمانان و به خصوص شیعیان و انقلاب اسلامی نباید اینطوری آرام باشند و باید در دنیا مسائل عالی خود را بیان کنیم و با روزنامه، مقاله و سخنرانی این را تقویت کنیم و اگر لازم است برای آن نیز پول خرج کنیم.

وی گفت: رسالت ما این است که زحمات بزرگان و منویات الهی که در آنها است به جهان اسلام منتشر کنیم و باید کمک کنیم که زحمات افرادی همچون جوادی آملی در کتاب ها نمانند و منتشر شوند و در جهت نشر آثار و منویات و کمک به آگاهی جوانان با سبک و سیره انسانیت داشته باشیم.

کد خبر 805928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha