جلوگیری از رانت خواری نیز عدالت اجتماعی است

آیت الله خاتمی گفت: جلوگیری از رانت خواری نیز عدالت اجتماعی است و نباید هیچ کس خودش را منهای قانون بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله «سیداحمد خاتمی» امروز(۹ مرداد) در نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب برای بیانیه گام دوم وقت زیادی گذاشتند هم گذشته را دیدند و هم چشم انداز آینده را ترسیم کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ماموریتی که رهبر انقلاب در اجرای این بیانیه به تبریز دادند ، نشان دهنده ظرفیت تبریز و آذربایجان است و این برای تبریز هم تکلیف است که این همایش بخشی از این تکلیف است و هم افتخار است که مخاطب رهبر انقلاب قرار گرفته است.

وی یکی از موضوعات مهم اشاره شده در بیانیه گام دوم را عدم رشد در عدالت دانست و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تاکید کرده اند که این امر به معنای عدم انجام کار در عدالت نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که قبل از انقلاب نه تنها روستاها بلکه شهرهای بزرگ نیز امکانات لازم را نداشتند، افزود: امروز حتی خانوارهای ده نفره در روستاها نیز از خدمات نظام استفاده می کنند.

وی در ادامه به ویژگی های شهر تراز اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی این است که دین در تمام عرصه ها حرف اول را بزند و نباید به بهانه ایجاد نشاط بین جوانان، منحرف شد و از خطوط قرمز عبور کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت اجتماعی یعنی توزیع امکانات در شرایط مساوی به صورت مساوی، تاکید کرد: جلوگیری از رانت خواری نیز عدالت اجتماعی است و نباید هیچ کس خودش را منهای قانون بداند.

وی با انتقاد از استخدام خویشاوندان در ادارات گفت: هرکسی در جایی مسئول می شود، بچه ها و اقوام و آشنایان خود را استخدام می کند. این ویژگی عدالت اجتماعی نیست.

آیت الله خاتمی امنیت را سومین ویژگی شهر تراز اسلام برشمرد و خاطر نشان کرد: امنیت زیرساخت توسعه سیاسی، دینی، فرهنگی و ... است و هرکس با امنیت شهر بازی کند، محارب است و بایستی درعرصه امنیت جدی بود.

وی در ادامه با بیان این‌که اقتصاد شهر تراز اسلام باید شکوفا باشد، افزود: نزدیک یک دهه است که رهبر انقلاب سال ها را نام گذاری می کنند. اگر تمام نسخه پیچیده شده توسط رهبرانقلاب در اقتصاد مقاومتی اجرا می شد، اقتصاد ما وضعش این نبود.

کد خبر 816596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha