اولویت امروز ما طرح های بلاتکلیف در استان ها است

جلالیان با اشاره به اعتبارات در زمینه طرح ها گفت: اولویت امروز ما طرح های بلاتکلیف در استان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مرتضی جلالیان» در نشست مجمع نمایندگان استان یزد در استانداری یزد گفت: ما هنوز از ظرفیت موجود استفاده نکرده ایم که استان یزد در تبصره 18 میزان هزار و 200 میلیارد اعتبار دارد اما تا الان 148 میلیارد ریال استفاده شده که دلیل آن قرار گرفتن اولویت اول به گلخانه است ولی ما در نظر گرفته ایم که اولویت های دیگر نیز در نظر گرفته شود.

مدیر امور اعتباری بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال پایدار میزان 989 میلیارد ریال اعتبار به استان معرفی شده که 820 میلیارد ریال استفاده شده اما علت نرسیدن به این میزان نیز عدم جذب نهادهای حمایتی و عدم جذب سرمایه در گردش است که برای آن نیز راهکارهایی ارائه کرده ایم.

وی گفت: استان 6 هزار و 300 میلیارد اعتبار و پرداختی داشتند که 2 هزار میلیارد در سال 97 سرمایه در گردش بوده است که در این بحث ما 4 گزینه برای این بحث داریم.

جلالیان ادامه داد: استراتژی ما برای بحث سرمایه در گردش میزان 37 درصد است که به میزان 50 درصد خواهیم رساند.

وی بیان کرد: بانک کشاورزی در ابتدا با وثیقه جز نوادر بانکی است که محل اجرای طرح در آن اولویت اول است و مصوبه داریم که منازل روستایی نیز قابل توصیف است.

مدیر امور اعتباری بانک کشاورزی ادامه داد: در زمینه طرح ها اراضی شهری ممنوع است و مجوز برای طرح کشاورزی محدودیت نداریم اما ضریب محدودیت دارد.

جلالیان بیان کرد: در ارتباط با طرح نویسی نیز هر کانون و موسسه مشاوره ای که مجوز بانک مرزی داشته باشد می تواند خاصه نظام مهندسی طرح نویسی کند و ما آن را قبول می کنیم.

وی گفت: شاه بیت طرح ها استعلام آب است که حتما باید مجوز داشته باشند.

مدیر امور اعتباری بانک کشاورزی بیان کرد: اولویت ما طرح های بلاتکلیف است و از محل اشتغال پایدار و توسعه ملی و تبصره 18 آن را دنبال می کنیم.

وی گفت: الان 6 هزار میلیارد برای صنایع تبدیلی داریم که هنوز استفاده نشده است.

 

کد خبر 817354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha