آماده احداث مرکز دائمی المپیادهای ورزشی کشور در تبریز هستیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبریز بهترین ظرفیت را برای احداث مرکز دائمی برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویان کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیما سادات لاری» امروز(۲۳ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اقدامی ارزشمند از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: برنامه ریزی و آماده سازی دانشجویان برای ما ارزشمند بوده و مهم فقط قهرمانی نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: می‌توان ورزش‌های کم هزینه را جایگزین ورزش‌های کم مخاطب کرده و از این طریق مشارکت دانشجویان را افزایش داد که استفاده از توان انجمن‌های ورزشی نیز فرصت بسیار خوبی در این زمینه به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که وزیر بهداشت نیز بر افزایش امید و نشاط در جامعه دانشجویی تاکید دارد، افزود: در این راستا مسابقات فرهنگی و قرآنی در بین دانشجویان در حال برگزاری است.

لاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هزینه های زیادی برای بازسازی خوابگاه های فرسوده می شود، افزود: برخی از خوابگاه ها نیز سند ملکی ندارند که وزیر بهداشت دستور برای تعیین تکلیف این زمین ها را داده اند تا با فروش آنها خوابگاه های جدید احداث شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساماندهی وضعیت خوابگاه های فرسوده در دستور کار این معاوت قرار دارد و از سال های گذشته ساخت ۲۱ خوابگاه دانشجویی آغاز شده که از این تعداد ۲ خوابگاه ساخته شده و یکی در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: ۱۸ خوابگاه دیگر به دلیل مشکلات مالی ۳۰ درصد پیشرفت داشته اند که تلاش می کنیم با اولویت مناطق کم برخوردار این خوابگاه ها را به اتمام برسانیم.

وی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبر بر سبک زندگی اسلامی، گفت: دانشجویان باید با زندگی اصیل اسلامی آشنا شوند و ما نیز چهار طرح در بحث سبک زندگی در دست اجرا داریم.

لاری ادامه داد: نتایج این طرح ها تا ماه آینده استخراج و تحلیل می شود تا بر مبنای این طرح ها برنامه ریزی های لازم انجام شود. پرسشنامه هایی نیز در خصوص پیمایش سرمایه فرهنگی توسط دانشگاه های علوم پزشکی توزیع و در حال جمع آوری است.

کد خبر 820940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha