پیرغلامان حسینی، نقش آفرینان اجتماعی در راستای فرهنگ اهل بیت (ع) هستند

طالبی با اشاره به نقش پیرغلامان حسینی در جامعه گفت: پیرغلامان حسینی، نقش آفرینان اجتماعی در راستای فرهنگ اهل بیت (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرستان میبد گفت: پیر در نگاه اول شاید در مقابل جوان قرار گیرد و اشاره به سن و سال افراد داشته باشد.

استاندار یزد تصریح کرد: اما در نگاهی ژرف‌تر از دوره‌های مختلف زندگی فراتر رفته و به عنصری فرهنگی و اجتماعی بدل می‌شود، پیر در ادبیات مذهبی ما به معنای مرشد و راهنمایی که دست نوپایان را گرفته و به سوی کمال رهسپار می‌کند معرفی شده است.

وی عنوان کرد: در این معنا پیری با فرزانگی همراه است و ادبیات ما مملو از توصیه به شنیدن و به کار بستن پند پیران برای سعادت‌مندی و عاقب به خیری است.

رئیس استانی اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی یزد خاطرنشان کرد: در این جایگاه پیران می‌توانند افرادی را که قابلیت سروری دارند شناخته و به جامعه معرفی کنند.

طالبی افزود: با این معنایی که گفته شد، پیر با همه عظمتش در ترکیبی شگفت‌انگیز همنشین غلام که به معنای خدمتگذاری است می‌شود و این سوال پیش می‌آید که چگونه فردی می‌تواند هم پیر به معنای راهور و هم غلام باشد.

وی گفت: استان یزد خانه مهر اهل بیت (ع) است و از دیرباز حاجب و نگهبان طلب اهل بیت (ع) بوده است و مهر امام سوم آنچنان در استان ریشه دار است که در معماری، آداب و رسوم آن نیز اثرگذارشته و حسینیه ها نیز همیشه کارکرد خود را در این راستا داشته است.

استاندار یزد بیان کرد: امروز شاهد هستیم که پیرغلامان حسینی در همه جای ایران یک پای نقش آفرینی اجتماعی در صلح و سازش و رفع اختلافات و نزدیک کردن دلها در میان خانواده و جامعه هستند.

 

کد خبر 826015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha