مشکل فعلی سیستم کشور ما نداشتن خلاقیت و نوآوری است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت نوآوری و خلاقیت گفت: مشکل فعلی کشور ما این است که خلاقیت و نوآوری در ان مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری» امروز در دیدار با محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها، جوانان و حتی مسئولان ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: باید با راهکارهای درست و منطقی به این مسئله رسیدگی شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت نقش تعاونی‌ها در اشتغال عنوان کرد: اگر تعاونی‌ها حرکت مناسبی داشته باشند، به راحتی می‌توان مسئله اشتغال را در کشور حل کرد.

ناصری خاطرنشان کرد: مشکل فعلی کشور ما این است که سیستم کشور ما یک سیستم انگلیسی سطحی نگر است و این سیستم به طور قطع نمی‌تواند نوآوری و خلاقیت داشته باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مدتهاست مسئله ایجاد شهرک پوشاک در مناطق مختلف کشور از جمله استان یزد را به مسئولان پیشنهاد داده‌ایم، افزود: عزم جدی برای انجام این کار وجود ندارد و این در حالی است که با یک محاسبه ساده می‌توان به این نتیجه رسید که با ایجاد این شهرک‌ها هم مشکل اشتغال حل می‌شود و هم سالانه میلیون‌ها دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کشور ایران ۸۰ میلیون جمعیت دارد که اگر هر فرد چهار قطعه لباس نیاز داشته باشد، می‌بینید که میزان نیاز کشور به لباس چه رقم قابل توجهی است و در صورتی که شهرک پوشاک ایجاد و تولید با کیفیت انجام شود و از سوی دیگر از واردات بی رویه جلوگیری شود، بی‌شک اشتغال‌زایی بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

ناصری تاکید کرد: ایجاد شهرک‌های پوشاک در همه استان‌ها نیاز است و با آموزش‌های لازم به افرادی که می‌خواهند در این زمینه مشغول به کار شوند، می‌توان تولیدات با کیفیت به جامعه عرضه کرد و مشکل اشتغال نیز تا حد زیادی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: نسبت به بسیاری از مسائل ساده غفلت شده و به نظر می‌رسد اگر همت و جدیت در کار وجود داشته باشد، مشکل اشتغال حل ناشدنی نیست.

 

کد خبر 829220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha