برخی از نشانه‌های آخرالزمان از دیدگاه پیامبر اسلام (ص)

حجت‌الاسلام سبحانی با تأکید بر لزوم افزایش معرفت نسبت به اهل‌بیت (علیهم السلام)، حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد برخی از نشانه‌های دوران آخرالزمان را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سبحانی» در مراسم هفتگی مجمع عاشقان بقیع شهرستان اردکان که با حضور جمع کثیری از دلدادگان به ساحت ائمه اطهار (علیهم السلام) برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات، عبادات و عزاداری‌های مؤمنین در ماه محرم‌الحرام بر لزوم افزایش بیش از پیش معرفت نسبت به ساحت شریف اهل‌بیت (علیهم السلام) تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه آخرین حج که حضرت خاتم‌النبیین، محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در آن شرکت کردند به حجه الوداع معروف و جریانات مختلف و متعددی در ایام برگزاری این حج ابراهیمی واقع شد ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در حج پایانی به بیان راهنمایی‌ها و رهنمودهایی ارزشمند ازجمله اشاره به برخی از ویژگی‌های دوران آخرالزمان پرداختند.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه متأسفانه گاهی انتشار برخی از احادیث و روایات ائمه اطهار (علیهم السلام) پس از مدت‌ها عدم نقل موجب تعجب بسیاری از افراد می‌شود اظهار داشت: پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمودند که در آخرالزمان؛ مردم نماز را ضایع کرده، بسیاری از آن‌ها به دنبال هوا و هوس می‌روند و حتی در این دوران برخی از افراد به مال و ثروت تعظیم می‌کنند.

وی؛ بارش باران در ایام بدون مناسبت و بی‌جا (همانند تابستان) و تصمیم‌گیری افراد بدون اهلیت برای روش زندگی مردم در سطح جامعه را ازجمله سایر ویژگی‌های دوره آخرالزمان از دیدگاه رسول گرامی اسلام (ص) دانست و اذعان کرد: به تعبیر حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، اولین سؤال و پرسش پس از مرگ در مورد نماز خواهد بود بنابراین نباید نماز را یک عمل و فریضه عادی و پیش‌پاافتاده تلقی کرد.

حجت‌الاسلام سبحانی بابیان اینکه باید به کیفیت اقامه فریضه روح‌بخش نماز نیز توجه داشت یادآور شد: بنا بر آیه شریفه چهارم از سوره مبارکه ماعون؛ خداوند تبارک و تعالی، مسلمانان را از ضایع کردن نماز بر حذر می‌دارد. ضایع کردن نماز به معنای عدم تطابق رفتار و اعمال فرد با فرامین قرآن کریم و دین مبین اسلام و اقامه نماز باهدف کسب آبرو، اعتبار و احترام است.

وی با تأکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات و هجمه‌های گسترده علیه مبانی و احکام اسلامی، ادامه داد: پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در پایان فرمودند که این اتفاقات و علائم در میان مسلمانان امت من در دوران آخرالزمان واقع می‌شود ولی مؤمنین امت از دیدن و شنیدن این اتفاقات می‌سوزند و به عبارتی شدیداً اذیت می‌شوند.

گفتنی است که شعرخوانی دسته‌جمعی در رابطه با شهدای والامقام دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، روضه‌خوانی شهدای حماسه کربلای حسینی (ع) و مداحی در رثای شهادت حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 838648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha