اکنون ۱۸ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار کانون پرورش فکری استان یزد فعال است

پیغمری با اشاره به فعالیت های کانون پرورش فکری در استان یزد گفت: اکنون ۱۸ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار در استان یزد فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حسین پیغمبری» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به هفته ملی کودک گفت: این جمله قابل تامل است که کودکان شهروندان شریفی هستند که می توانند در ساختن آینده ای بهتر یار و یاور ما باشند؛ اگر وضعیت زندگی و رشد و بالندگی آنها مورد توجه باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد افزود: بی‌تردید همه ما نگران آینده جامعه ایران اسلامی هستیم و مسائلی نظیر آب، محیط زیست، فساد، سردرگمی میان نوجوانان و جوانان و ... به یک دغدغه برای جامعه تبدیل شده اما می توان با یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای کودکان، بخش اعظمی از این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بدون تردید همه ما نگران آینده جامعه ایران اسلامی‌مان هستیم گفت: خیلی مسائل ما را در شرایطی که مطلوب است اما تا حد مطلوبیت کامل فاصله دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خاطرنشان کرد: بحران آب و پیامدهای آن، فساد، نگرانی بی‌آیندگی و سردرگمی در بین نوجوانان و جوانان، بیکاری و مسائل مختلف دیگر همه از جمله نگرانی‌هایی است که برای آینده کشور اگر مورد توجه نباشد به بحران تبدیل می‌شوند.

پیغمبری اگر از همین الان به صورت دقیق و منظم در برنامه‌های کودکان اقدام لازم انجام دهیم، قطعا بسیاری از این بحران‌ها به صورت کامل برطرف شده و در آینده اصلا شاهد این موارد نخواهیم بود.

 وی ادامه داد: برای پوشش کودکان دارای نیازهای ویژه، مراکز فراگیر به تدریج در حال فعال شدن هستند و اکنون در شهر یزد، مرکز شماره ۴ در آزادشهر فعال است و امیدواریم آموزش و پرورش استثنایی در این مسیر با کانون همکاری لازم را داشته باشد.

پیغمبری ایجاد فضای با نشاط برای کودکان را نیز از دیگر اهداف برگزاری برنامه های هفته ملی کودک برشمرد و افزود: بسیاری از خانواده مطلع نیستند که کدام سازمانها فعالیت استاندارد برای کودکان دارند بنابراین لازم است فعالیت های استاندارد و نهاد متولی توسط رسانه ها به مردم معرفی شود.

وی تاکید کرد: مسائل زیست محیطی، آب، انرژی، حق آموزش و تاثیر همگانی، رونق تولید ملی و ... از مواردی است که امسال به طور ویژه در هفته کودک به آنها پرداخته خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در مورد وضعیت مراکز کانون بیان کرد: اکنون ۱۸ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار در استان یزد فعال است که برای رسیدن به وضعیت مطلوب، به ۹ مرکز ثابت در یزد و سه مرکز سیار روستایی در اردکان، تفت و ابرکوه نیاز است که امیدواریم با همت فرمانداری ها و خیران کار ساخت و تجهیز این مراکز انجام شود.

پیغمبری خاطرنشان کرد: از آنجا که کانون ردیف بودجه ای ندارد، امیدواریم خیران و شهرداری ها و فرمانداری ها در این زمینه همکاری لازم را با کانون داشته باشند.

 

کد خبر 839066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha