۶۴ درصد از دانش آموزان یزدی با چاقی روبرو هستند

مصدق با اشاره به اهمیت توجه به تغذیه از دوران کودکی گفت: متاسفانه ۶۴ درصد از دانش آموزان یزدی با چاقی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حسین مصدق» امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: شعار جهانی امروز « رسیدن به جهانی عاری از گرسنگی » است که در این راستا نیز ما شعار « اصلاح تغذیه برای حفط ارتقای سلامت» انتخاب کرده ایم.

 

وی ادامه داد: در استان یزد 64 درصد دانش آموزان با چاقی روبرو هستند  و از نظر فست فود در کشور دوم هستیم که این ها زنگ خطری برای ما است.

 

مصدق بیان کرد: در سال 36 میلیارد تومان قلم انسولین در استان استفاده می کنیم که بایستی برای ارتقای سلامت در این راستا گام برداریم.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اگر ما هر کدام غذا را درصدی کاهش دهیم هم سالم می مانیم و هم این که از زندگی خود لذب می بریم که این امری اساسی و هدفمند است.

 

وی افزود: ما در سال 30 میلیارد تومان در سال داروی شیمی درمانی در استان استفاده می کنیم که این ها نیازمند افزایش سواد سلامت است که با تغذیه مناسب در جهت جامعه ای سالم حرکت کنیم.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: هر ساعت یک دیابتی به جمعیت دیابتی های استان اضافه می شود که این ها زنگ خطری برای ما است.

 

وی ادامه داد: امروز ما معتقدیم که پیاده می توانیم به جنگ سرطان برویم و با تحرک می توانیم بسیاری از بیماری ها را کاهش دهیم.

 

مصدق بیان کرد: به ازای هر کیلو 5 درصد می توانیم از دیابت پیشگیری کنیم.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یکی از راه های پیشگیری و درمان سرطان گرسنگی سلول ها است که دنیا در این سمت در حال حرکت است که امروز همان روزه داری گامی در این جهت است.

 

وی افزود: آفت بزرگ امروز توجه به شایعه ها و پر و بال دادن به آن است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: ما باید سواد سلامت را بالا ببریم تا فریب تبلیغات غلط را نخوریم.

 

وی ادامه داد: کلید بسیاری از بیماری ها در رفتار و خوراک و استرس های روانی ما است.

 

مصدق بیان کرد: سواد سلامت یزدی ها متاسفانه پایین است که میزان دیابت، میزان اعتیاد نشان از این امر است.

 

 

کد خبر 844884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha