آمادگی کامل برای ۲۴ ساعته شدن مرزها داریم

سردار رضایی گفت: هماهنگی و تعامل سازنده و نزدیک بین مرزبانی و استانداری ها می تواند در دور زدن تحریم ها بسیار موثر و تعیین کننده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «قاسم رضایی» امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: نقش آذربایجان در مرزبانی از حریم مهین اسلامی مهم و دارای سابقه طولانی تاریخی است.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: مرزبانان این خطه از دوران جنگ جهانی دوم به این نقش بارز خود به خوبی عمل کرده و همچنان این رسالت را برعهده دارند، زیرا جنگ با متجاوزان همواره یکی از ویژگی های مهم و بارز مردم ایران و آذربایجان بوده است.

وی با بیان این‌که مردم این استان ۱۰ هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده اند که ۸۳۰ شهید آن مربوط به نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: این امر نشانه ای برجسته از ایثارگری های مرزبانی و جان فشانی مردم این منطقه است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بسترسازی برای سرمایه گذاری در مرزها را یکی از مهمترین و اولویت دارترین مسؤولیت های مرزبانی دانست و افزود: هماهنگی و تعامل سازنده و نزدیک بین مرزبانی و استانداری ها می تواند در دور زدن تحریم ها بسیار موثر و تعیین کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مرزبانی برای ۲۴ ساعته کردن مرزها آمادگی کامل دارد و بنا به درخواست ها و شرایط مرزی این درخواست ها را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی می کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور، ساماندهی پایانه های مرزی و تسهیل در ترددها را از دیگر زمینه های همکاری مرزبانی با استانداری ها دانست و تصریح کرد: در این راستا ما آمادگی همه نوع همکاری با دولت و استانداری ها را داریم.

وی با اشاره به رسالت ها و اختیارات مرزبانی، گفت: این مجموعه نیروی انتظامی در روابط بین الملل هم وظیفه و هم اختیار دارد که هیچ سازمان، نهاد و یگان نیروهای مسلح  و دفاعی چنین اختیاراتی را ندارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم سرهنگ محمد احمدی به عنوان فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی، معرفی و از خدمات سرهنگ محمدعلی طاهری تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 863128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha