دانشگاه ها برای تربیت هویتی دانشجویان برنامه داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دانشگاه ها باید برای تربیت اخلاقی، هویتی و معنوی دانشجویان برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» عصر امروز(۲۰ آذر) در دیدار روسای مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های استان اظهار داشت: حل مشکلات جامعه در سایه توجه دانشگاه به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی ممکن خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حل مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، همچنین مشکلات اقتصادی با انتقال دستاوردهای علمی به بخش تولید به واسطه دانشگاه ها حل شدنی است و باید در این زمینه بسترسازی شود.

وی تربیت قوه عاقله در جوانان را از وظایف دانشگاه ها دانست و افزود: دانشگاه ها باید برای تربیت اخلاقی، هویتی و معنوی دانشجویان برنامه داشته باشند؛ تا جوانان با ایمان، با شرف، اهل اقدام، تلاشگر، حق پذیر و حق طلب تحویل جامعه اسلامی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویش های انقلابی میان نسل جدید و جوان جامعه گفت: تاریخ نشان داده که جوان با هویت ایرانی و اسلامی در برابر صدای بلند استکبار مغلوب شدنی نیست.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر تبدیل رویکرد مصرف کنندگی علم به رویکرد تولید علم در مراکز آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید تحقیقات خود را برای برطرف کردن نیازهای کشور هدفمند کنند و مقاله های تولیدی را در راستای حل مشکلات جامعه به کار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که اساتید باید براساس نیازهای جامعه تولید مقاله داشته باشند، گفت: دانشگاه ها باید پناهی برای جوانان پرسشگر باشند تا دستاوردهای علمی آنها مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

آل‌هاشم، بصیرت افزایی جوانان دانشجو را یکی از اولویت های مهم مراکز آموزشی برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه ها باید سیاسی باشند، اما سیاست زده نباشند و با برگزاری دوره های آگاهی بخشی سیاسی دانشجویان را برای در روزهای حساس و بحرانی آماده کنند.

 

کد خبر 866829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha