دبیرستان تاریخی طالقانی تبریز بازسازی و افتتاح شد

طرح بازسازی دبیرستان تاریخی «طالقانی» تبریز در محله قدیمی «خیاوان» با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، عملیات تخریب و بازسازی این واحد آموزشی در سال 93 آغاز و طرح بازسازی دبیرستان طالقانی تبریز در سه طبقه به زیربنای 4 هزار و 989 متر مربع و با هزینه 87 میلیارد و 340 میلیون ریال ساخته شد.

این دبیرستان شامل 21 کلاس، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه های مختلف و کتابخانه ، فضای سبز، پارکینگ و امکانات ورزشی است. این مدرسه از جمله مراکز آموزشی قدیمی و معتبر تبریز با بیش از 70 سال قدمت است که در دهه های گذشته شاگردان برجسته ای را در دامان خود تربیت کرده است.

«محسن حاج میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح این طرح گفت: دولت برای رفع سختی و مشکلات آموزش و پرورش متناسب با میزان مشارکت خیران تخصیص 2 هزار و 700 میلیارد تومان را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: مدارس علاوه بر ویژگی آرامش، باید محلی مناسب برای یادگیری باشد و همه افرادی که در ساخت مدارس فعال هستند علاوه بر مفاهیم فنی و مهندسی باید به مفاهیم همچون آرامش روحی و روانی و زیبایی نیز توجه کنند.

وزیر آموزش وپرورش به توزیع نامناسب امکانات آموزشی اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق با انبوه دانش آموزان و در برخی موارد با کمبود دانش آموز مواجهیم که باید تمهیداتی در زمینه عدالت آموزشی اندیشیده شود.

کد خبر 872739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha