کمک به شیعه یا سنی فرقی برای سردار سلیمانی نداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: شهید سلیمانی در اوج بحران سوریه و عراق نشان داد که کمک به شیعه و سنی برایش هیچ فرقی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام قاطع و کوبنده سپاه پاسداران در موشک باران پایگاه های نظامی آمریکا در عراق اظهار داشت: وعده انتقام سخت رهبر انقلاب؛ راهبردی بود و به ثمر نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سپاه یک سیلی محکم به آمریکایی‌ها زد و البته اثرات خود را گذاشته است، چنان‌که این روزها نیروهای اسپانیا، آلمان و فرانسه در حال دور شدن از منطقه هستند، اما انتقام واقعی روزی است که حضور فسادانگیز آمریکا در منطقه را شاهد نباشیم.

وی با تأکید بر این‌که هدف و انتقام اصلی باید دور ساختن آمریکا از منطقه باشد، تصریح کرد: کدام ژنرال آمریکایی در رده سردار سلیمانی است؟ سید حسن نصرالله اذعان داشت که حتی کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ با ارزش‌تر است از این‌رو انتقام راهبردی زدن چند پایگاه نیست بلکه باید امنیت‌زا، حذف سایه جنگ و خوف‌ بر دولت آمریکا باشد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهادت سردار سلیمانی نیز مایه وحدت، انسجام و امنیت برای کشور بوده است، افزود: سردار سلیمانی چه در عرصه های جهاد و چه در عرصه های سیاسی و دیپلماتیک بسیار کارکشته و بسیار اثرگذار بود.

آل‌هاشم با بیان این‌که تقویت و ثبات نیروهای مقاومت و تربیت نیروهای فلسطینی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۸ روزه تنها بخشی از اقدامات ماندگار شهید سلیمانی است، گفت: شیوه و منطق کار سردار، فعال کردن ظرفیت‌های خفته کشور بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی حشدالشعبی در عراق و بسیج مردمی در سوریه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در اوج بحران سوریه و عراق نشان داد که کمک به شیعه و سنی برایش هیچ فرقی ندارد.

امام جمعه بریز ادامه داد: سردار سلیمانی در قامت یک سیاست‌مدار کارکشته در سفر به مسکو و در گفت‌وگویی که با پوتین داشت، از ظرفیت عملیاتی روس‌ها برای پیشبرد عملیات خود استفاده کرد به طوریکه در دیدار ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه خود با پوتین، روس‌ها را قانع کرد تا در سوریه حضور فعال داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است، افزود: حاج اسماعیل قاآنی زودتر از حاج قاسم وارد سپاه قدس شده و با تمام رموز آشناست و از سال ۷۶ تا ۹۸ جانشین سردار سلیمانی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌سرقی تصریح کرد: می‌توان برای خدمات حاج قاسم سلیمانی و قاآنی در رابطه با جنگ ۳۳ روزه و ۸ روزه و بحران‌های سوریه و عراق کتاب‌ها نوشت زیرا سردار قاآنی  بیش از ۴۰ سال است که مورد شناخت و اعتماد رهبری است و با منظومه اندیشه ایشان با همه عرصه‌ها آشنا است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود حضور باشکوه، آگاهانه و توام با زمان‌شناسی مردم تبریز در راهپیمایی باشکوه محکومیت ترور شهید سلیمانی اظهار داشت: مردم تبریز،  با این کار بار دیگر پیشگامی خود را نشان داند.

وی افزود: عصر جمعه که رهبری به خانه سردار سلیمانی رفتند؛ خطاب به همسر شهید فرمودند؛ جمعیت کرمان به خاطر اینکه حاج قاسم فرزند آنجاست، جای تعجب نداشت ولی مردم تبریز را دیدید که چگونه در خیابان‌ها آمدند و حال روز تشییع پیکر را ببینید که چه بی‌نظیر خواهد بود که البته اینگونه هم شد.

آل هاشم با اشاره به پاسخ قاطع و موشکی سپاه به اقدام تروریستی آمریکا گفت: اقدام دولت در کاهش تعهدات هسته‌ای و رفع تمام محدودیت‌ها، اقدام مجلس و شورای نگهبان در تصویب طرح سه فوریتی تروریست خواندن آمریکا و مصوبه جدید دولت و مجلس عراق مبنی بر ترک خاک عراق توسط نیروهای نظامی آمریکا اقداماتی بسیار ارزشمند بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شاخصهای نماینده اصلح و کارآمد، خاطرنشان کرد: ما به نماینده‌ای نیاز داریم که کارآمد، دلسوز و به فکر مردم و نظام باشد و خوشنام باشد، باید نماینده‌ای  به مجلس برود که اهتمام برای قانون‌گذاری، نظارت داشته باشد.

 

کد خبر 878964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha