تبعیت محض از ولایت فقیه رمز ماندگاری حاج قاسم است

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که تبعیت محض از ولایت فقیه رمز ماندگاری حاج قاسم است، گفت: اگر بخواهیم سردار سلیمانی را بشناسیم باید اندیشه امام و رهبری را بشناسیم البته با نگاه تربیت نیرو نه با نگاه مقاله و کتاب نوشتن.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام «محمدعلی سوادی» در این نشست ابراز داشت: باید این نشست ها با نگاه کاربردی تدوام پیدا کند و به جای این که دائما پیرامون یک مطلب صحبت کنیم باید سراغ اصل هدف برویم و ببینیم چگونه می‌ توانیم امثال سردار سلیمانی را تربیت کنیم.

 

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه افزود: باید دید چگونه یک شخصیتی مثل سردار سلیمانی می‌ شود ساخت که بر قلوب عالمیان حکومت می‌ کند؟ دلیل موفقیت سید حسن نصرالله، سردار سلیمانی و دیگر سرداران اسلام تبعیت محض از ولایت فقیه، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: عشق این اشخاص به این رهبران نمود ویژه ای داشت و صد در صد در برابر افکار آنها تسلیم بودند؛ نگاه امام و رهبری جهانی بود، نگاه این ها هم جهانی است، امام و رهبری هیچ ترسی از ابرقدرت ها نداشتند و این رهبران هم این گونه بودند، بنابراین رمز موفقیت سردار سلیمانی و این که چگونه جمعیت میلیونی برای تجلیل از آنها بیرون آمدند به همین جهت بود.

 

حجت الاسلام سوادی با اشاره به این که مردم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را تبلور اسلام ناب محمدی در عصر حاضر می‌ دانند، گفت: اگر بخواهیم سردار سلیمانی را بشناسیم باید اندیشه امام و رهبری را بشناسیم البته با نگاه تربیت نیرو نه با نگاه مقاله نوشتن و کتاب نوشتن.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می‌ خواست که جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار قد علم کند که سردار سلیمانی به این اندیشه، عینیت خارجی بخشید؛ بنابراین اگر نظر به کاربرد و عمل نیانجامد ابتر می‌ ماند.

کد خبر 881479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha