اصالت دینی، اصلی اساسی برای رسیدن به پیشرفت است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت توجه به دین و عقاید دینی گفت: اصالت دینی، اصلی اساسی برای رسیدن به پیشرفت است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان یزد با حضور رئیس قوه قضائیه گفت: امروز باید توجه ویژه ای به دین و عقاید دینی در جامعه داشته باشیم و در زندگی امروز نیز به سبکی پیش برویم که به این شاخصه ها ضرر نزنیم و توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم برای مسائل مادی از دین خود هزینه کنیم، متضرر خواهیم شد.

امام جمعه یزد با اشاره به مقام والای شهید سردار سپهبد سلیمانی بیان کرد: شهادت این سردار بزرگوار نشان داد که شاخصه های اخلاص، دین و اعتقادات نزد خداوند ارزشی بیشتر از مقام دنیایی دارد و کسانی که در راه خدا جهاد می کنند نزد خداوند متعال مقام والایی کسب می کنند.

وی افزود: امروز ما نباید برای رسیدن به مقام دنیایی از دین خود هزینه کنیم زیرا همراه با ضرر خواهد بود و در حوزه های مختلف دیگر نیز شاهد این امر هستیم که در این صورت موفق نخواهیم شد.

امام جمعه یزد بیان کرد: این موضوع در همه زمینه‌ها قابل تعمیم است مثلاً در حوزه گردشگری و توسعه آن و کسب درآمد و توسعه اقتصاد، به دین ضربه نزنیم و به اصالت‌های دینی ضربه وارد نشود.

آیت الله ناصری افزود: یزد جوانان با استعداد بسیاری دارد و از نظر علمی و دینی هم سوابق خوبی دارد و هم ظرفیت رشد بسیار بالایی دارد اما باید از استعدادهای آنها در مسیر تقویت دین استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که حتی برخی اساتید دانشگاه، زمینه را برای فرار مغزها فراهم و جوانان را به مهاجرت تشویق می‌کنند زیرا تک بعدی به مسائل نگاه می‌کنند و تنها به فکر اقتصاد هستند در حالی که باید مسائل دینی، فرهنگی و معنوی را نیز مدنظر قرار دهیم.

 

کد خبر 884548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha