تولید روزانه ۱۳۰ هزار عدد ماسک بهداشتی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: همزمان با فعالیت ۱۲۱ گروه جهادی بسیج اصناف و ۶ واحد صنعتی بزرگ استان؛ توان تولید روزانه ماسک های بهداشتی به بیش از ۱۳۰ هزار عدد در روز رسید.

«حبیب امین زاده» در حاشیه بازدید از چند کارگاه تولید ماسک و ملوزمات بهداشتی که در قالب گروه های جهادی بسیج فعالیت دارند؛ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: با همراهی و همیاری بسیج اصناف استان تاکنون 121 گروه جهادی از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا سازماندهی شدند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که از این تعداد 36 گروه جهادی در تبریز سازماندهی شده اند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز به صورت خودجوش در این اقدام جهادی مشارکت دارند.

امین زاده با اشاره به این‌که همه ملزومات بهداشتی تولیدی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می گیرد؛ افزود: معاونت غذا و داروی این دانشگاه نیز بر فرآیند تولید این محصولات نظارت دارد.

وی گفت: طی بازه زمانی یک ماه توانستیم ظرفیت تولید ماسک های بهداشتی در استان را 10 برابر افزایش دهیم؛ که جا دارد از همه مجاهدان جبهه پشتیبانی از مدافعان سلامت کشور تقدیر کنم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی نیز تشکر کرد و گفت: رکن اساسی کسب و کار امنیت است که به لطف زحمات پلیس این امینت امروز در بهترین سطح خود قرار دارد. 

وی ادامه داد: طی هفته های گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا ضمن ایجاد تعامل بین پلیس و اصناف، شاهد روند مطلوب وضعیت بازار کالاهای بهداشتی هستیم. 

امین زاده کنترل فضای فعلی و بهبود آن را دغدغه اصلی هر دو نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای گشت‌های مشترک می تواند تا حد بسیار زیادی به روند توزیع مناسب کالاهای بهداشتی از جمله محلولهای ضدعفونی کننده کمک کند.

کد خبر 909588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha