تولید ۱۲ هزار ماسک در کانون فرهنگی هنری روستای شهدای هروی

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری شهدای هروی: هیچ فرقی نمی‌کند همانند دوران جنگ تحمیلی، گوش به فرمان رهبری برای ریشه کنی ویروس منحوس کورنا از کشور عزیزمان ایران با شعار آتش به اختیار تا پای جان، مبارزه خواهیم کرد. 

«محمدباقر شهیم هروی»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به اهمیت و لزوم مشارکت عمومی برای پیروزی در این نبرد بیولوژیکی اظهار داشت: با شیوع ویروس کورنا و تعطیلی برنامه های گذشته؛ کانون شهدای هروی مانند آموزش قرآن، مسابقات فرهنگی و هنری، کلاس های تقویتی و ... بر آن شدیم با  عمل به فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب برای پیشگیری از این بیماری در روستای هروی یک سری اقدامات منسجم و مداوم را به انجام رسانیم.

 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای هروی از توابع تبریز در تشریح این اقدامات افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاها و محلات به دلیل آشنایی کامل با فرهنگ و موقعیت منطقه خود، می‌توانند مکمل خوبی برای اقدامات کلی نظام سلامت در کشور باشند؛ از این رهگذر از اواسط اسفند به همت بچه‌های جهادی کانون و البته با راهنمایی های کارشناسان وزارت بهداشت، کل معابر و اماکن عمومی روستا هر چند روز یکبار ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان نقش مهم خواهران در عبور از این بحران گفت: در روستای هروی بانوان مومن و انقلابی، همپای برادران خود محکم و استوار برای شکست این ویروس منحوس مبارزه میکنند و خوشبختانه با مشارکت ۴۰ نفر از این بزرگواران در زمینه، دوخت و خیاطی از اوایل سال جاری توانسته‌ایم با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان حدود ۱۲هزار ماسک با کیفیت و قابل شستشو تولید کرده و در اختیار اهالی روستا و مدافعان سلامت قرار دهیم.

 

شهیم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مانند تهیه و نصب بنرهای آموزشی بهداشتی و طرح غربال گری روستا در کنار اقدامات ذکر شده اضافه کرد: میزان مشارکت برادران در این اقدامات حتی بیشتر از خواهران گرامی بوده است، تا آنجا که با تشکیل تورهای ایست بازرسی بسیج به صورت شبانه روزی از ورود افراد غیر بومی به داخل روستا جلوگیری می‌کنیم.

 

وی در پایان با تشکر از حمایت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز تامین مالی این فعالیت ها توسط خیرین روستا گفت: به برکت نیت های خیر و همت بالای جوانان مسجدی  بیش از ۱۲ هزار ماسک با کیفیت و قابل شستشو در کانون شهدای هروی با هزینه های کاملا مردمی تهیه و تولید شده که بیشتر آن به صورت رایگان در اختیار مدافعان سلامت قرار گرفته است.

کد خبر 913353

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha