عقب‌ماندگی مازندران در مدیریت پسماند

رازجویان با اشاره به عقب‌ماندگی مازندران در حوزه زباله نسبت به سایر استان‌ها، گفت: زباله‌سوز، بهترین راه‌حل رفع مشکل زباله در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی رازجویان» امروز (12 خرداد) در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند در سال جدید در استانداری مازندران بیان کرد:  مدیریت پسماند سازمان واحدی ندارد، بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند و مدیریتش کار ساده‌ای نیست.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود: سازمان مدیریت پسماند متولی امر و جایگاه مشخصی نداشت و متأسفانه از ظرفیت‌های آن استفاده درستی نشد، خوشبختانه پس از پیگیری‌های متعدد مجوز این‌که سازمان پسماند در استان شکل بگیرد صادر شد.

 

 رازجویان تصریح کرد: باید برابر پروتکل وزارت کشور همه سازمان‌های مربوط در یکجا جمع شوند که مخالفت‌هایی را در پی دارد‌، چراکه هر دستگاه هزینه‌هایی در این مسیر انجام داده است.

 

وی بابیان اینکه از هفته آینده کار سازمان مدیریت پسماند در استان مازندران آغاز خواهد شد، یادآور شد: بحث تفکیک زباله از مبدأ یک اصل است و ما عقب هستیم چراکه میزان تفکیک زباله در استان فقط ۴ درصد است و این جای نگرانی دارد.

 

رازجویان گفت: از روی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تست‌های مرحله نهایی گرفته شد در حال هماهنگی برای افتتاح با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر هستیم تا راه‌اندازی شود.

 

 وی ابراز کرد: نیروگاه زباله‌سوز ساری را نباید با نیروگاه تهران مقایسه کرد ما استانی با مشاغل کشاورزی و خودکفایی محصول و مهمان‌پذیر هستیم به طبع زباله بیشتری تولید می‌کنیم، ما میوه را چند کیلو چند کیلو می‌خریم کشورهای اروپایی دانه‌ای خرید می‌کنند. 

 

معاون عمرانی استانداری مازندران اضافه کرد: برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری همت بیشتری لازم است و امیدواریم با توجه و تخصیص بودجه بیشتر، هر چه زود تکمیل کار شود.

 

*بی‌توجهی مدیریت اجرایی به معضل پسماند مازندران

«حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی» گفت: دیگر زمان عمل رسیده است و حرف زدن جایز نیست در سطح استان مازندران متأسفانه موضوع پسماند با بی‌توجهی شدید مسئولان مواجه شده است.

 

مدیرکل محیط‌زیست مازندران افزود: دپو کردن زباله فقط وضعیت محیط‌زیست را بحرانی‌تر می‌کند حتی یک مکان فنی نداریم، همه کوتاهی کردیم و در این حوزه درست عمل نکردیم. قانون داریم عمل نمی‌کنیم.

 

 ابراهیمی کارنامی بیان کرد: چرا پروژه افتتاح نیروگاه زباله‌سوز به زمین‌مانده؟ همه قبول داریم که مدیریت اجرایی پسماند استان ما اولویت کارهایش پسماند نبوده است، اعتبارات میلیاردی باید وصول و در جای خود هزینه شود‌.

 

 * جذب اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی برای مدیریت پسماند در مازندران

«محمد محمدی تاکامی» با اشاره به اینکه نیروگاه بیوگاز در چالوس اجرا می‌شود، گفت: برای این طرح از سال‌های گذشته بین شهرداری چالوس و یک شرکت سوئدی قرارداد منعقدشده است.

 

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران اظهار کرد: برای حفاظت از محیط‌زیست در رابطه با افتتاح نیروگاه‌ها‌، طی قرارداد با یک شرکت  مقرر شد تمام استانداردها در رابطه با آلاینده‌های زیست‌محیطی رعایت شود و اعتبارات خوبی برای نیروگاه‌های زباله‌سوز جذب شد.

 

وی از جذب اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌ها و مدیریت پسماند در مازندران خبر داد و گفت:  برنامه‌ریزی و رایزنی برای ادامه کار مدیریت پسماند در حال انجام است.

 

 

کد خبر 934549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha