مدارس غیرانتفاعی رونق ندارد/ مدیران اجرایی به این موضوع توجه نشان دهند

استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه استان در حوزه مدارس غیرانتفاعی و بخش خصوصی رونق ندارد، گفت: باید مدیران اجرایی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی» امروز دوشنبه (19 خرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اعلام کردن و آشکار کردن یک پروژه قبل از آنکه مقدماتش فراهم و محکم شود، موجب تخریب آن می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه  برای انجام مصوبات پیگیر باشید و جلسات مستمر بگذارید چرا که زمان موجب فراموشی می شود، اظهارکرد: با آمادگی کامل به جلسات بیاید و آداب جلسات نهایی را با جلسات اولیه از یکدیگر تفکیک کنید.

 

«محمدعلی شجاعی» هم با بیان اینکه  استان خراسان شمالی در حوزه مدارس غیرانتفاعی و بخش خصوصی رونق ندارد و باید مدیران اجرایی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند، افزود: در جلسه گذشته واگذاری زمین با کاربری آموزشی از سوی شهرداری ها در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به آموزش و پرورش برای ساخت مدارس غیردولتی مصوب شد اما تا کنون اقدام خاصی نشده است که نشان می دهد مدیران به این موضوع اعتقادی ندارند.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: وقتی به یک موضوعی اعتقادی ندارید به سمتی می روید که کار انجام نشود.

 

وی با اشاره به اینکه نباید برداشتتان از مدیر دولتی تنها برگزاری جلسه، صورتجلسه و ارسال نامه باشد بلکه باید آگاه باشید مصوبات جلسات برای اجراست، اظهارکرد: چرا مدیران بدون مطالعه و مدارک به جلسات می آیند و مسئولیت خود را به درستی انجام نمی دهند؟

 

شجاعی با تأکید بر اینکه مدیران باید خود در جلسات استانداری شرکت کنند، افزود: مدیری که در استان حضور دارد حق ندارد معاونش را به جلسات بفرستد.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه زمین با کاربری آموزشی باید به آموزش پرورش واگذارد شود تا بتواند برای تامین نداشته هایش تصمیم گیری کند، خطاب به شهرداری هم گفت: شهرداری ها باید با برگزاری مزایده و رعایت تمامی شرایط زمین را به سرمایه گذار جهت ساخت مدرسه واگذار کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات و انجام مصوبات از اختیارات قانونی خود بهره مند شوید، افزود: زمینی که کاربری آموزشی دارد باید به بخش خصوصی واگذار و چراغش روشن شود انجام ندادن این کار ملاحظه اجتماعی است یا زورگویی؟

 

شجاعی در پایان دستور داد: تا هفته آینده باید موضوع واگذاری زمین با کاربری آموزشی به بخش خصوصی تعیین تکلیف و اجرایی شود.

کد خبر 936664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha