پيشگيري از اعتیاد به مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است

فرماندار شهرستان دهلران گفت: پيشگيري از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در دستور کار همه دستگاه های مرتبط قرار گیرد..

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «مجید عسگری» ظهر امروز(۲۱ خرداد) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان اظهار کرد: نقش خانواده ها در راستاي پيشگيري از اعتیاد به  اين بلاي خانمانسوز در جامعه موثر و تاثير گذار است و بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

 

وی تصریح کرد: هدف دشمنان از ترويج مواد مخدر از بين بردن سرمايه هاي انساني است و همه بايد با احساس مسئوليت بيشتري عمل كنيم تا شاهد كاهش تلفات و بلاياي ناشي از مواد مخدر در جامعه باشيم.

 

فرماندار دهلران یادآور شد: کشور ما در همجواری یکی از بزرگترین تولید کننده مواد مخدر  قرار دارد، این در حالی است که از زمان استقرار آمریکا و کشورهای اروپایی تولید مواد مخدر در افغانستان چندین برابر شده است.

 

وی به تجارت پرسود مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشور های اروپایی و آمریکا تنها شعار مبارزه با مواد مخدر را می دهند و تجارت پر سود خود را دنبال می کنند این درحالی کشور ما یکی از کشورهای بسیار قوی در بحث  مبارزه با مواد مخدر است و آمار۱۲ هزار شهید و جانباز در بحث مباره با مواد مخدر خود گواه بر این مدعاست.

 

فرماندار دهلران تاكید كرد: همه دستگاه‌های متولی باید با جدیت موضوع پیشگیری و اقدامات فرهنگی در جهت مبارزه با مواد مخدر و بیان آثار مخرب آن در جامعه را مد نظر داشته باشند.

 

وی گفت: امروزه مواد مخدر از سنتی به صنعتی تبدیل شده به طوری که در یک آشپزخانه کوچک می شود مواد مصرفی یک کشور را تأمین کرد، یک زمانی جنس مواد مخدر مردانه بود و فقط مردان استفاده می کردند ولی امروز شاهد این هستیم که بخشی از زنان جامعه در دام اعتیاد گرفتار می شوند، وقتی زن خانواده معتاد شود بنیان خانواده متلاشی خواهد شد.

 

عسکری  ابراز کرد: عمده جوانان و نوجوانان که گریبانگیر مواد مخدر شده آگاهی درستی از آن نداشته اند و باید ما با روش های مختلف راه پیشگیری جوانان را آگاه کنیم، چرا که پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است.

 

فرماندار دهلران  افزود: آموزش صحیح و آگاهی بخشی در دستور کار قرار گیرد چرا که شاهد آن هستیم سن مصرف اعتیاد به 14سال رسیده است که این امربسیار  نگران کننده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تا کنون یک کیلو و سیصد گرم مواد مخدر در شهرستان کشف شده است و باید تلاش و جدیت بیشتری در بحث مباره با مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان در دستور کار نهادی مرتبط قرار بگیرد.

کد خبر 937659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha