ستاد  هماهنگی امور خیریه در استان ایلام تشکیل شد

ستاد هماهنگی امور خیریه استان ایلام به منظور بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های مردمی و موسسات خیریه استان در راستای اجرای فعالیت های عام المنفعه و خیرخوانه در اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در نشست هماهنگی تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه این استان، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه جاری کردن ثمرات و برکات سنت حسنه وقف از طریق ترویج امر خیر و خدمت به نیازمندان است.

 

حجت الاسلام «مرتضی عزیزی» افزود: بر این اساس جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت موسسات و تشکل‌های خیریه به منظور هم افزایی و تحصیل امور برای خدمات‌دهی هر چه بهتر و سریعتر به نیازمندان و محرومین در راستای حمایت هدفمند از افراد و خانواده های مستحق با رعایت عزت و کرامت انسانی با رویکرد توانمند سازی این قشر از جامعه از ضروریات جامعه است.

 

وی یادآور شد: تسهیل امر ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج، کمک به تهیه جهیزیه و خدمات جهت برگزاری مراسمات ازدواج، خدمات‌دهی به بیماران نیازمند و پیگیری امور درمانی و سلامت افراد، خانواده های نیازمند، بیماران، سالمندان و معلولان نیازمند حمایت و مراقبت از ایتام بی سرپرست و بدسرپرست با رویکرد توانمندسازی خدمات‌دهی کمک و حمایت از آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی در منطقه، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و جرایم عمدی که دوران محکومیت خود را گذراندند ولی به علت اعسار در زندان می باشند از اهداف تشکیل این ستاد در استان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: مشارکت گیری و تلاش جهت احیا و فعال سازی موقوفات، رقبات انتفاعی در حوزه های درمانی و سلامتريال ایتام، بی سرپرستان و بد سرپرستان، معلولین سالمند، پرورشگاه ها و آسایشگاه ها بر اساس نیت واقفین و خیرین از دیر اهداف محوری تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه استان است.

 

حجت الاسلام عزیزی ابراز کرد: وظیفه این شورا پیگیری کنترل و راهبری راه‌اندازی ستاد هماهنگی و امور خیریه در مراکز استان ها و شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان هاست، افزود: این ستاد تشکلی مردمی، غیرانتفاعی و غیردولتی بوده که با هدف هماهنگ سازی شورای هماهنگی امور خیرین که در شهرستان ها ایجاد می شود و همچنین دیگر تشکل ها و خیریه ها سطح استان به منظور جلب و جذب مشارکت ها در برنامه های ابلاغی سازمان در امور خیریه فعالیت خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: این شورا با هدف هم افزایی و بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های مردمی و موسسات خیریه در راستای اجرایی نمودن برنامه های سازمان در امور ذکر شده و مراکز شهرستان‌ها ایجاد می‌شود  و در حقیقت این شوراها بازوان اجرایی سازمان، ستاد استان و ستاد هماهنگی امور خیریه استان در انجام ماموریت‌ها و برنامه‌های ابلاغیه سازمان در امور خیریه خواهند بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  بیان کرد: ستاد هماهنگی امور خیریه استان‌ها برنامه‌ریزی جهت اجرای سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی در صورت لزوم بومی‌سازی ابلاغیه ها، تشکیل نشست ها و جلسات هماهنگی با موسسات و تشکل های خیریه استان به منظور همگرایی، هم همکاری و هم‌افزایی و راهبری تشکل ها و مراکز خیریه و ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد خیریه بر اساس سیاست‌ها و مقررات ابلاغی، جلب و جذب مشارکت‌های مردمی اعم از کمک‌های نقدی، غیر نقدی و کمک های داوطلبانه برای گزارش مستمر از فعالیت ها و عملکرد ستاد به اداره کل اوقاف و امور خیریه برعهده دارد.

 

گفتنی است، این نشست با حضور مدیران موسسات خیریه و خیرین و نیکوکاران استان در محل دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تشکیل شد.

 

کد خبر 939472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha