عدالت خواهی و مبارزه با فساد از اصلی ترین برنامه های دستگاه قضا است

عتباتی گفت: عدالت خواهی و مبارزه با فساد از اصلی ترین برنامه های قوه قضائیه است و به تبع آن در دادگستری استان اردبیل نیز برنامه ها برای اجرای بهتر آن در راستای خدمت به مردم، اجرای قوانین و عمل به منویات مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «ناصر عتباتی» امروز (31 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات محلی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن آمفی تئاتر دادگستری استان گفت: 34 عنوان برنامه مختلف بازدید، رونمایی، افتتاح، تجلیل، دیدار و غبارروبی از مزار شهدا همزمان با هفته قوه قضائیه از یکم تا هفتم تیر ماه با حضور اقشار قضائی استان انجام خواهد شد.

 

مدیر کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان های شهدا با حضور در گلزارهای شهدا با حضور مسئولان قضایی استان و دیدار با ائمه جمعه به ویژه دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین برنامه های هفته قوه قضائیه است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بازدید مسئولان قضایی از مجموعه های قضایی و دیدار با ارباب رجوع و کارکنان و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها و بازدید از ندامت گاه ها، کانون اصلاح و تربیت، ارودگاه های کار درمانی و کمپ های ترک اعتیاد نیز از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: تشکیل کمیسیون عفو بخشودگی و کمیته ساماندهی زندانیان و برگزاری جشن آزادی زندانیان به همت ستاد دیه استان و مشمولان عفو سال جاری از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه خواهد بود.

 

عتباتی افزود: دیدار و تجلیل از خانواده معظم ایثارگران و شاهد و خانواده کارکنان قضایی در سطح استان برای ارج نهادن به خدمت این اقشار زحمت کش از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

 

مدیر کل دادگستری استان عنوان کرد: تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و بازدید از مراکز تولید و اشتغال استان برای رسیدگی و پیگیری مشکلات آنها و نشست ویژه مشترک کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با اعضای شورای گفتگوی دولت و خصوصی و ستاد تسهیل رفع موانع تولید از دیگر برنامه های حمایتی قوه قضایی از سرمایه گذاری در استان به مناسبت هفته قوه قضائیه خواهد بود.

 

عتباتی اظهار داشت: رونمایی از طرح خدمت الکترونیکی صدور گواهی عدم سوءپیشینه، راه اندازی سامانه ارتباط مردمی با رئیس کل دادگستری، افتتاح واحد دادرسی الکترونیکی در زندان مرکزی اردبیل، نشست گروه جهادی حقوق داران و دیدار هیات مدیره کانون وکلا نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

 

وی تاکید کرد: اجرای برنامه جامع پیشگیری از خشونت به صورت پایلوت در شهرستان پارس آباد، آغاز طرح ساماندهی فعالیت نمایشگاه های خودرو در راستای رسیدگی به مطالبات مردمی و بازدید اعضای دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان از بند نسوان زندان مرکزی اردبیل و مرکز نگهداری زنان خشونت دیده از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه خواهد بود.

 

مدیر کل دادگستری استان یادآور شد: مراسم تجلیل و تقدیر از قضات و کارمندان نمونه و بازنشسته تشکیلات قضایی استان و مراسم اهدای جوایز مسابقه هنر معاون فرهنگی ویژه فرزندان و کارکنان دادگستری استان نیز همزمان با هفته قوه قضائیه انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری آئین بزرگداشت شهدای هفتم تیر به یاد شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در مسجد سرچشمه روز شنبه 7 تیرماه از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه خواهد بود.

 

عتباتی اذعان داشت: عدالت خواهی و مبارزه با فساد از اصلی ترین برنامه های قوه قضائیه است و به تبع آن در دادگستری استان اردبیل نیز برنامه ها برای اجرای بهتر آن در راستای خدمت به مردم، اجرای قوانین و عمل به منویات مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

کد خبر 940569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha